Se împlinesc aproximativ doi ani de când Ravider Takkar a venit în România și CEO-ul companiei vrea să ne prezinte principalele evoluții și inițiative interesante pe care le-a lansat în această perioadă.
Întâlnirea are loc la aproape un an de la evenimentul similar din 2015. Ne-a prezentat două liste cu top 10 – cele mai importante evoluții și cele mai interesante lucruri care au ajutat la creșterea Vodafone.
Top 10 indicatori
Pe primul loc în lista lui Ravinder Takkar este faptul că baza de clienți a operatorului a crescut cu aproape 1 milion de utilizatori, comparat cu acum doi ani. Pe o piață competitivă și deja saturată, au reușit creșterea. În aceeași perioadă, numărul de utilizatori de terminale smartphone a crescut cu 1.2 milioane de utilizatori. Numărul de clienți 4G a urcat în doi ani cu 1.1 milioane de utilizatori. Pe partea de roaming 4G au fost adăugate 85 de țări noi și clienții vor putea folosi acolo serviciile de ultimă generație.
Pe serviciile de date mobile creșterea pe an a depășit 100% în fiecare an, datorită trecerii la 4G și a noilor tendințe în domeniu – video, etc. Pe de altă parte, traficul de voce Vodafone a crescut cu 10%, în ciuda creșterii pe date mobile. Acoperirea rețelei a crescut ca număr de site-uri a crescut cu 50% comparat cu acum doi ani. Investiții pentru creșterea capacității și a acoperirii.
De doi ani rețeaua Vodafone este certificată independent ca fiind cea mai bună rețea. Studiile de satisfacție desfășurate în România arată că atât clienții, cât și cei care nu utilizează rețeaua spun că Vodafone este lider pe 4G. Al zecelea indicator menționat este creșterea veniturilor companiei, cresc mai rapid decât competiția.
Top 10 inițiative
Sau altfel spus, cei zece factori care au influențat pozitiv evoluția Vodafone. În primul rând lansarea serviciului de transfer de bani M-Pesa, va exista competiție, dar încă operatorii ceilalți nu sunt pregătiți. Apoi lansarea tehnologiei VoLTE care a avut loc înaintea competiției, apoi lansarea oficială a Supernet 4G, subliniind astfel diferențierea prin rețea, tehnologie, viteză și protecție antivirus. Au fost blocați 3.2 milioane de viruși și alte milioane de tentative de phishing care puteau compromite conturile clienților.
Inițiativele cu utilizarea gratuită a serviciilor de date mobile Vodafone a avut un succes foarte mare anul trecut, fiind apreciat și faptul că au oferit serviciul atât pentru clienți, cât și pentru cei din alte rețele. Operatorul a fost primul care a lansat HBO Go fără abonament la cablu TV sau satelit. Oferta a fost foarte bine primită în România. Evident, oferta cu acces la Internet gratuit la Metrou în București a fost lăudată, la fel, fie că erai client sau nu Vodafone.
Soluțiile pentru Internet of Things (IoT) permit companiilor să ofere sau să folosească servicii care nu erau disponibile pînă acum. De asemenea, lansarea conceptului de Garanție pentru rețea, care recompensează clienții care ar putea fi nemulțumiți de semnal sau servicii, a avut un impact mare pe piața locală. 35.000 de oameni au sunat și au primit compensații pînă acum. Pe locul 10 în cea de-a doua lista, CEO-ul Vodafone mulțumește angajaților companiei. Sunt circa 3.000 de angajați acum.
Focus pe video și conținut digital
Focusul pe smartphone, utilizarea de date mobile și servicii suplimentare va continua pentru Vodafone. Pe viitor accesul la conținutul digital va fi determinant. Au fost oferte cu Youtube și HBO Go, dar urmează oferte interesante pe parcursul acestui an din punctul de vedere al conținutului digital. Conținutul video este tot mai important pentru utilizatori și utilizarea crește tot mai puternic pe smartphone și tablete. Vodafone ar putea intra mai activ în zona de content video în cursul acestui an. Vor fi anunțuri oficiale pe parcursul acestui an. Deocamdată nici Vodafone TV, nici alt gen de producții nu sunt confirmate oficiale. Dar modul de consum se schimbă. “Nu vrem să lansăm un serviciu TV doar pentru că se poate”, spun Takkar. Poate o aplicație mobilă TV, nu este exclus.
Serviciile business vor continua să fie extinse, iar pe viitor vor fi duse la un nivel mai bun de implementare IoT.
Rețeaua Vodafone va continua să fie o prioritate și se va investi pentru a rămâne cea mai bună. Toată experiența clienților în magazinele Vodafone, francize sau magazine partenere va fi îmbunătățită.
Investițiile în rețea vor fi mai mari în 2016 decât anii anteriori, cifra este mai mare decât tot ce s-a investit pînă acum, spune CEO-ul Vodafone. Nu avem cifre oficial astăzi, dar cifrele vor fi peste nivelul din anii anteriori.
Trei lucruri care ar fi putut fi diferite. Concurența este inegală pentru operatorii telecom pe servicii fixe și mobile, reglementare doar pentru operatorii mobili, iar cei de servicii fixe nu au deloc reglementări. După doi ani nu s-a schimbat nimic. A doua mare problemă în România este instabilitatea cadrului legal și juridic, este deja al treilea ministru IT&C, s-au schimbat reglementările, deși au fost negocieri, prioritățile s-au schimbat. A treia problemă este legată de taxe și imposibilitatea de a prevedea anumite taxe care apar și dispar.
Investitiile in retea se vad sau mai bine zis se simt, am un abonament de date pentru tableta de la Vodafone, unul ieftin de 10 euro, insa nu de putine ori am prins 100-103 mbps viteza , iar mod normal cel putin in zonele pe care le frecventez eu, reteaua duce 60-70 mbps fara probleme. Daca vor mentine o calitate constanta a retelei si vor avea si ceva oferte nu ii por vedea decat pe crestere.
 
Am modemul mereu în geantă, în testele mele am atins 60-80mbps lejer, încă nu am sărit de sută, dar recunosc că nici n-am testat peste tot.
Una peste alta sunt foarte mulțumit de acest abonament. Și nu e vreun cadou sau ceva, e plătit de mine.
 
Este una dintre cele mai mari firme de telefonie de la noi din tara si strategiile lor de marketing sunt foarte reusite.