Update: avem și primele exemple de produse la ofertă de BF.
Curierul Sameday s-a pregătit din timp pentru Black Friday: au făcut investiții în tehnologie, logistică și a creat o aplicație mobilă pentru a gestiona mai bine relația cu clienții. Compania se așteaptă o creștere cu aproximativ 25% a volumului de livrări în perioada de Black Friday, comparativ cu anul trecut. În cea mai aglomerată zi din an, Sameday livrează 600.000 de colete.
Sameday s-a pregătit de Black Friday
Pentru a face față cu succes celui mai aglomerat moment al anului pentru e-commerce, Sameday va crește cu 45% numărul de angajați din depozit și va avea pe teren cu 22% mai mulți curieri. Numărul de tiruri care vor livra coletele va crește cu până la 45% raportat la o perioadă normală.
Anul acesta, pe durata campaniei de Black Friday, coletele vor fi păstrate în Easybox maxim 36 de ore de la încărcarea acestora. Produsele comandate în acest an de Black Friday vor ajunge la destinatar în 24 – 48 de ore din momentul in care acestea ajung in hub-ul de livrare. Toate comenzile vor fi livrate într-un interval de până la 10 zile, promite curierul.
Sameday a investit în ultimii 3 ani peste 20 de milioane de euro în tehnologie software și a crescut capacitatea operațională la 76.000 colete procesate pe oră în România. În ultimii trei ani Sameday a investit peste 120 milioane euro în tehnologie, dezvoltarea regională, consolidarea capacității operaționale și extinderea rețelei easybox în Ungaria și Bulgaria. Toate acestea se traduc în eficiența livrărilor către clienți și o calitate mai bună a serviciilor oferite. În prezent, Sameday a ajuns la o rețea regională de șapte centre logistice în România, Bulgaria și Ungaria.
Au dezvoltat și rețeaua EasyBox ca să optimizeze livrările. Pentru client este mai comod să aibă produsul aproape, la 10 minute de mers, să poată ridica produsul când vrea el. Este și mai ieftină livrarea, fiind metodă preferată și de magazinele online. Au ajuns la 4.960 de easybox-uri active în regiune. Comparativ cu anul trecut, în regiune rețeaua easybox a crescut cu peste 30%, atingând 700 de easybox în Ungaria și aproximativ 400 în Bulgaria.
Peste 73% de magazine online din ecosistemul Sameday au livrat cel puțin un colet la easybox în primele 9 luni ale acestui an. În intervalul ianuarie-septembrie Sameday a livrat în easybox peste 25 milioane de colete, în creștere cu 38% față de anul precedent. În cadrul acestei ediții a Black Friday, Sameday estimează un volum de 2,4 milioane colete livrate în easybox în primele zile ale campaniei. Astfel, creșterea estimată a numărului de colete livrate în easybox este de peste 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În medie Sameday livrează în easybox 2,9 milioane de colete în fiecare lună.
Aplicația mobilă Sameday
Aplicația mobilă Sameday App a înregistrat peste 260.000 de descărcări în primele șase săptămâni de la lansare. Este utilă mai ales dacă nu ești acasă și vrei să redirecționezi o livrare. În orele de vârf sunt peste 5.000 de utilizatori în același timp în aplicație. Până în prezent, cele mai utilizate funcționalități au fost prelungirea termenului de păstrare a coletului în Easybox, folosită de 16,5% dintre utilizatori, urmată de opțiunea de amânare a livrării sau redirecționare către un alt easybox sau adresă, preferată de peste 8% dintre utilizatorii aplicației. Este folosită și pentru urmărirea în timp real a traseului coletului.
Aplicația urmează să primească funcționalități noi, precum posibilitatea de a închiria un anumit box, dar cea mai interesantă chestie mi se pare ratingul acordat pentru curier direct din aplicație. Vor avea și posibilitatea de a plăti cu cardul pentru comenzile easybox și alte funcții noi.