CEO-ul Telekom Romania, Miroslav Majoros, a anunțat astăzi detaliile programului de transformare a afacerii companiei, despre care se tot auzeau zvonuri online în ultimele săptămâni.
„Suntem o companie foarte mare, dar cu venituri mici”, spune Miroslav Majoros. De data asta nu vor fi concedieri masive, cum au fost la Romtelecom. Nici vorbă de concedierea a 1.500 de oameni cum a apărut în presă. Reorganizarea afectează 180 de poziții de management, dar oamenii vor rămâne în companie. Poziția de manager dispare, dar vor fi experți ai companiei, cu salariu similar. Practic, de-asta este doar o reorganizare a structurii de management.
Telekom a pierdut în ultimii ani teren pe serviciile fixe, iar situația se repetă acum pe servicii mobile. Programul de transformare a companiei are ca scop în primul rând să permită Telekom să fie mai competitiv. Este adevărat, continuă să crească pe zona de Internet fix și ofertele noi de servicii mobile au fost bine primite.
Au ajuns anul trecut la 800.000 de clienți pe fibră, iar acoperirea a crescut, targetul fiind ca anul acesta să ajungă la 70% din țară. La fel, se investește pentru creșterea acoperirii serviciilor mobile, acordul strategic cu Orange le-a permis să ofere servicii de calitate, dar și acoperirea 4G Telekom continuă să crească.
Focusul Telekom se mută acum spre clienți și investesc în infrastructură pentru a oferi servicii mai bune. După lansarea noii oferte Netliberare, cei de la Telekom au avut o creștere a vânzărilor între 15 și 100% comparat cu perioadele anterioare. S-a lucrat la actualizarea sistemului online, pentru a oferi servicii mai bune.
Se lucrează la simplificarea structurii, la simplificarea proceselor interne și la simplificarea relației cu clienții. Practic grupul reunește acum cinci companii, se lucrează la integrarea lor, dar menținând o experiență similară pentru clienți. În primul rând structura de management a fost simplificată și aici au fost mai multe concedieri și s-a reorganizat structura. Aproaximativ 180 de poziții de management sunt desființate. Oamenii vor rămâne în companie, majoritatea vor avea aceleași funcții.
Strategia Telekom Romania este bazată pe acțiuni și inițiative pentru a crește vânzările și venituri. Vor fi mai ofensivi pe piață, vor fi oferte noi de servicii, acțiuni care să crească vânzările companiei. De asemenea își vor consolida poziția pe zona de business, B2B.
Legat de acțiunile deținute de statul român. Procesul de listare pe Bursă a Telekom sau de a vinde acțiunile statului este oprit. Ceea ce s-a anunțat anterior probabil că nu mai este de atualitate, iar aici este necesară o decizie politică. Probabil nu are cine să o ia la noi.