Update 2020: am dus telefonul la reparat la Orange Service Center.
Articolul inițial
Am vizitat astăzi service-ul Orange din str. Biharia 26 (vedeți că Google Maps vă trimite aiurea, este la intersecția cu str. Zeletin). Nu știam că Orange este singurul operator european care are service GSM propriu autorizat de toți producătorii pe care îi comercializează. Și are acest service de zece ani.
Service Orange
Cei de la Orange consideră partea de service GSM una din „armele secrete” cu care a reușit să devină lider pe piața locală după numărul de clienți. Au un service mare și 10 puncte Orange Care în alte locații din țară. Cam 1.000 de terminale mobile sunt reparate în service în fiecare zi, cam 40 în fiecare din cele 10 centre Orange Care. Sunt în total 700 de puncte în care se pot colecta terminalele cu probleme, inclusiv online pe site-ul operatorului.
Service-ul Orange încearcă repararea telefoanelor pe loc, în 60 de minute. Foarte multe sunt gata pe loc sau într-o oră, iar 98% din situații sunt rezolvate în 24 de ore, cu un maxim 4 zile pentru alte probleme mai grave. Cele mai multe probleme sunt software, iar telefoanele necesită schimbarea sistemului de operare pentru a funcționa ok.
Julien Ducarroz, CCO al Orange, ne-a spus că traficul de date mobile continuă să crească exponențial și că cererea pentru terminale smartphone este din ce în ce mai mare. Practic, oamenii după ce s-au obișnuit cu telefonul inteligent nu mai există cale de întoarcere. În service-ul Orange se repara totuși și tablete, dar și modem-uri 3G sau 4G care pot avea probleme.
Orange va creștere capacitatea rețelei din București cu 50% în această vară, lucrările sunt în curs de derulare. Apoi vor extinde acoperirea și capacitatea rețelei în alte locații din țară.
Legat de service, dacă la telefoanele clasice rata de retur la service era de 0.0x%, în cazul dispozitivelor smartphone cifrele sunt mult mai mari, a spus Julien Ducarroz, fără a da cifre exacte. Cele mai multe incidente, conform specialiștilor operatorului, sunt legate de utilizator, fie lovește telefonul, îl scapă sau îl udă în diverse situații.
Pe partea de service, cea mai complicată problemă este legată de obținerea pieselor de schimb. Orange nu doar că are relații foarte bune cu producătorii, dar are și stocuri de piese de schimb pentru a rezolva rapid problemele. De asemenea, ei au acolo o serie de dispozitive speciale foarte scumpe care detectează problemele sau piesele defecte.
Cam 100 de tehnicieni lucrează în service-ul Orange, iar într-o lună se repară peste 16.000 de telefoane. Zilnic vin cam 50 de clienți la sediul din strada Biharia pentru reparații. Durează mult dacă clientul cere transferul datelor sau dacă reparația necesită lipirea unor componente și durează uscarea sau alte probleme similare.
Orange poate repara orice telefon mobil vândut legal în Europa, nu doar pe cele ale clienților lor. Am vizitat și partea de service și zona de stocare pentru piese de schimb, vă las cu fotografiile 🙂
Foarte interesant, chiar vad poze din interiorul unui service de telefoane pentru prima data. Bun articolul, mia atras atentia.
 
Mersi, chiar a fost interesant 🙂
 
O fi de laudă că a comercializat telefoane care se defectează cu așa ușurință???
 
Pai si Stapanul sclavilor (G.B.) de ce nu apare si el in poze??
 
Salut,
Banuiesc ca e o gluma din interior? 🙂
 
Dan Dragomir, nu e nici o gluma din interior. Cel care a intrebat stie despre ce si despre cine vorbeste. Mai bine te-ai intreba ce inseamna a da soft la telefon (iti spun eu: dai un factory reset si iaca softul la tine in telefon – nu are nici o problema softul telefonului ci e un mod usor de ati face targetul acolo) 🙂
Dar de … multora li se pare interesant, eu zic sa va angajati acolo si vorbim dupa 1 luna. Toate cele bune!
PS: Prefer sa imi duc telefonul in service oriunde in alta parte decat in service orange sa primesc un NDF sau reparatie: „SOFT…SOFT….SOFT!”
 
PS2: G.B. nu avea freza facuta, deci nu avea cum sa apara in poze :))
 
Buna ziua ! Am si eu o problema si anume tableta Vonino care a mai fost în service si nu am fost încântată de reparatie iar acum nu se mai încarca iar la Orange nu o primeste fara încarcatorul origibal care s-a rupt sinl-am aruncat. Nu mi se pare corect deoarece pevincarcator nu se da gatantie iar am dus n alt incarcator si nci cardul de memorie degeaba îl pun în tableta ca ma anunta ca este plina memoria si nu ma lasa sa descarc nimic pe el. Daca nu pot sa duc tableta la service fara incarcatorul originsl ptr a fi reparata atunci cu regret voi apela la cei de la OPC…nu mi se pare corwct deoarece eu playesc abonamentul si sunt clienta de peste 10 ani. Multumesc ptr întelegere.
 
Salut,
Teoretic trebuie sa ai incarcatorul original, chiar daca s-a stricat. Faptul ca ai folosit alt incarcator poate ca este tocmai cauza pentru care nu mai incarca acum.
Legat de memorie, nu trebuie doar sa pui card, trebuie sa muti aplicatiile de pe memoria interna pe card, acest lucru va duce la golirea memoriei . Abia dupa ce golesti destula memorie poti instala chestii noi.
 
Vreau un numar de telefon din sevice ,am trimis un telefon in service cu display fisurat sus stanga si nu sa reparat pentru ca voi spuneti soc mecanic dar la prima interventie cand ati schimbat display nu ati asamblat corect de aia sa fisurat ba mai mult acuma lam primit si cu doua fisuri pe mijlocul display cum se poate asa ceva? , sau cum se spune mester strica?
 
Buna ziua, dupa experienta repararii unui Samsung J5 se stiu foarte bine indatoririle clientilor dar trebuie mult timp pierdut din partea clientilor prin cereri suplimentare si convorbiri telefonice ca sa obtina un raspuns profesional care e
bine compus in favoarea companiei.
 
Buna seara, am un telefon htc510 in servis pentru a patra oara, am facut o sesizare scrisa catre servis ca acest telefon sa fie inlocuit si nu sa luat nici o masura ,ce trebuie sa mai fac sa am un telefon de care sa ma folosesc?
 
Salut,
Incearcă să vorbești în ordinea asta:
– cu magazinul de unde l-ai luat, sau operator
– cu producătorul telefonului pe Facebook
– la service, dai telefon si ceri cu un manager
 
buna ziua, As dori sa va intreb ,ce sa intamplat cu telefonul care l-am trimis in service pt remedierea defectului, Ca sa verific online starea telefonului intram pe pagina orange service,acolo scriam IMEI telefonului si nr meu de tel si imi arata starea telefonului aflat in service de 5 zile.. Dar acum,atunci cand scriu IMEI si nr de telefon, imi spune ca acestea sunt incorecte, precizez ca am scris corect si verificat de mai multe ori, dar degeaba. acelasi raspuns. Va multumesc
 
Salut, poate au o prolema cu site-ul. Dar cred ca poti suna sa intrebi ce se intampla.