Telekom Romania a inaugurat azi două noi datacentere la Cluj Napoca, bazate pe cele mai moderne tehnologii din domeniu. Oferă astfel servicii noi, latențe mai mici, redundanță mai bună, servicii Cloud și de infrastructură mai avansate.
Proiectul a durat doi ani și a necesitat o investiție de 3.5 milioane de euro din partea operatorului. Telekom Romania continuă să își îmbunătățească rețeaua, pentru a le oferi clienților business soluții cât mai extinse pentru găzduirea datelor în deplină siguranță, dar și într-un mediu complet automatizat și controlat.
În urma inaugurării centrelor de la Cluj-Napoca, suprafața totală de data room-uri ocupate de cele opt HDC-uri, localizate în trei orașe (București, Brașov și Cluj-Napoca), este de peste 2.000 de metri pătrați.
Nivelul de securitate din centrele de date se află la cele mai înalte standarde, accesul făcându-se în baza unui control multifactor, fizic si biometric (prin cititoare de amprente), iar condițiile de mediu sunt ideale, temperatura și umiditatea fiind ținute sub control permanent. De asemenea, alimentarea cu energie electrică este asigurată atât de rețeaua de distribuție, cât și de cele două generatoare de mari dimensiuni, respectiv 1,4 MW putere instalată fiecare. Din 2007 și până în prezent, HDC-urile Telekom Romania au funcționat în permanență, datorită măsurilor luate în această direcție.
Proiectul fusese anunțat în primăvara anului 2019, pe fondul dezvoltării accelerate orașului Cluj Napoca din ultimii ani, care a devenit al doilea pool IT al țării. Conform Profit, noul centru de date, proiect realizat de Tema Energy (antreprenor general), este amplasat într-un fost centru de telecomunicații, conectat la două surse separate de energie electrică, cu o putere de 600 Kw, suplimentată ulterior la 1.000 Kw, și rețeaua de fibră optică a Telekom România.
Centrul are trei nivele și subsol, este situat la 11 kilometri de aeroportul din Cluj-Napoca și poate găzdui 300 de rack-uri de servere. Oferă o disponibilitate de 99,982%, de nivel Tier 3 conform Uptime Institute. Pornind de la servicii de găzduire de servere pentru clienți Telekom a oferit apoi storage de date și servicii de backup și disaster recovery, servicii de VPS (Virtual Private Server) și VDC (Virtual Data center), alături de servicii SaaS (Software as a Services).
HDC reprezintă o categorie de servicii dezvoltate de Telekom Romania pentru satisfacerea nevoilor de afaceri ale clienţilor săi. Programul depăşeşte aria produselor tradiţionale de telecomunicaţii, oferind şi incluzând noi beneficii şi servicii pe care compania le consideră importante pentru clienţi şi care aduc un plus de valoare afacerii acestora.
Hosting-ul (găzduirea) le asigură clienţilor Telekom Romania utilizarea partajată a unor facilităţi, precum și infrastructura asociată, care pot fi folosite permanent, ocazional sau la cerere.
Data Center-ele reprezintă un mediu IT securizat, flexibil şi profesional, utilizabil de către clienţii Telekom Romania. Aceştia îl pot folosi pentru a furniza servicii web, pentru a proteja informaţiile critice ale companiei, pentru recuperarea în caz de dezastru sau ca sit principal pentru sistemele firmei. Astfel, companiile pot evita investiţiile masive de capital şi timp pentru echipamentele IT şi infrastructură.
Clienții care aleg serviciile oferite de HDC vor beneficia de soluții adaptabile, cu posibilitatea dezvoltării ulterioare cu costuri scăzute, dar și faclitarea legăturii rapide și de calitate între centrul de date și sediile companiilor. De asemenea, Telekom Romania oferă suport tehnic 24/7, prin intermediul personalului certificat în acest sens.
Telekom România este singurul operator cu rețea de date națională proprie și interconectare directă cu marii operatori de date internaționali. Virtual Data Center (VDC) reprezintă o gamă de servicii premium de găzduire pentru servere, echipamente IT și aplicații business care oferă maximă siguranță a datelor și cele mai bune condiții tehnice pentru funcționarea neîntreruptă a aplicațiilor critice.