Oficialii Telekom Romania au comentat astăzi rezultatele financiare pozitive din ultimul an și au prezentat planurile pentru 2020.

Cam toți indicatorii financiari s-au îmbunătățit în 2019, chiar dacă operatorul nu poate opri scăderea pe zona de telefonie fixă, unde continuă migrarea clienților spre mobil sau internet. În rest sunt rezultate bune, cu creșteri peste așteptări.

Deocamdată Telekom nu are planuri privind 5G, totul depinde de licitația pentru spectru anunțată de ANCOM, care deocamdată este în stadiul de pregătire.

ads

Se automatizează operațiunile interne, spune Miroslav Majoros, CEO Telekom Romania, probabil sunt acum peste 100 de „roboți” care fac diverse sarcini, iar tendința va continua și pe viitor. Telekom va investi mai mult anul acesta în rețea, pentru acoperire și servicii mai bune.

Campaniile de promovare și noile idei, abonament fără durată obligatorie și servicii nelimitate la 5 euro au atras un număr tot mai mare de clienți în rețeaua Telekom. Focusul acum este pe zona postpaid, spune Andreas Elsner, director executiv comercial.

Oficialul Telekom a anunțat că în trimestrul 4 din 2019, serviciul de relații cu clienții a fost auditat că fiind mai bun decât competiția, având cel mai scurt timp de răspuns și cel mai rapid timp de rezolvare a problemelor. El a spus că mitul că un serviciu scump aduce relații cu clienții mai bune a fost astfel demontat.

Este un studiu telefonic realizat pe clienții tuturor operatorilor, spune Andreas Elsner. El a mai precizat că Telekom crește cel mai puternic în București și de asemenea este prima alegere a publicului tânăr din România.

Telekom este prima alegere pentru companiile care caută un singur furnizor integrat de servicii fixe și mobile, spune Ovidiu Ghiman, Director Executiv Comercial, Segment Business. El explică acest lucru prin decizia de a răspunde mai atent clienților, sper deosebire de competitori.

Numărul de clienți business a crescut cu 18%, iar Telekom a crescut și veniturile din proiectele IT&C mari și mici derulate anul trecut. A crescut numărul de clienți la serviciile data center și hosting. Continuă să fie lider pe zona de voce fixă, dar și aici sunt presiuni mari și concurența crește. Și pe zona business relațiile cu clienții sunt mai rapide și rezolvă probleme mai rapid.

În 2019 Telekom a devenit partener Microsoft și urmează să devină unul dintre cei mai mari partenerii pe servicii IT.