UPC România a prezentat azi planurile pentru următoarea perioadă și rezultatele a două studii realizate de Liberty Global privind industria de comunicații și transformarea digitală prin care trece industria.

Impactul digitalizarii în economie este masiv, 112 miliarde de euro pe an pentru industrie, 66 miliarde de euro pentru retail și comerț, 75 de miliarde de dolari în divertisment și case inteligente. În total 450-500 de miliarde de euro pe an.

Urmează o nouă etapă în dezvoltarea internetului, trecerea de la conexiunile de bază, email sau chat, la etapa video, streaming, video chat, acum urmează a treia etapă de dezvoltare a internetului. UPC numește noua etapa GigaWorld. Viteze de pe 1Gbps, transmisii în ambele direcții.

Fiecare euro investit în rețea se va traduce în beneficii de 4-8 euro în economie. Liberty Global a investit 14 miliarde de euro în rețele, cu impact de 22,7 miliarde de euro. I’m România au investit 196 de milioane de euro, cu un impact total de 315 milioane de euro. Sumele sunt calculate pornind de la productivitate crescută, comunicații, utilizarea mediului digital.

UPC va trece la noua tehnologie Docsis 3.1 cu standarde similare 5G. Investițiile realizate pentru asta sunt mari pe următorii 10 ani. Se vor folosi conexiuni fixe-mobile pentru a susține 5G. Investițiile depind de mecanisme clare privind recuperarea investițiilor, iar acum modelele de business sunt încă neclare.

Este necesară implicarea autorităților pentru că altfel investițiile vor fi greu de făcut. UPC subliniază necesitatea unei predictibilități și de asemenea relaxarea reglementărilor pentru a permite recuperarea investițiilor.

În Liberty Global zona de mobile este prioritară, în România se caută de mai mult timp o soluție, dar deocamdată prioritatea rămâne acoperirea regională pe piața locală. După ce acoperirea va fi extinsă se vor putea discuta opțiuni. În Ungaria, UPC are un parteneriat pe mobile cu Vodafone, care funcționează foarte bine.