Am fost în service-ul oficial Samsung Plaza și am reparat două telefoane. Am urmat procesul pas cu pas, dar am putut urmări exact toți pașii, de la prezentare și până la preluarea terminalelor reparate.
Ce probleme am avut de rezolvat
Multă lume știe asta: folosesc ca telefon principal Galaxy Note 20 Ultra 5G. Iar în urma unui concurs Orange Smartphone Testers am rămas cu un Samsung Galaxy S20 FE, pe care îl folosește soția. La al meu am reușit iar să îi sparg ecranul. Când filmez din mână și nu folosesc stabilizatorul sau alt suport poate să alunece. Husa și folia s-au dovedit inutile. Husa flip s-a deschis și l-a lăsat să aterizeze direct pe ecran. A făcut o dungă de sus până jos.
Galaxy S20FE are cam doi ani. Avea urme de burn-in destul de pronunțate. Bateria ținea cam jumătate de zi. Iar în ultima lună mi-a dat mereu mesaje că are apă sau mizerie în portul USB. Trebuia încărcat doar wireless. Era stresant. Și așa am ajuns să merg cu ele la Samsung Plaza.
Procesul de predare
Există și posibilitatea de a trimite dispozitivele prin curier, iar atunci nu trebuie să te deplasezi la service. Eu am ales să merg acolo pentru a putea reda toată experiența. Mi-a plăcut organizarea, faptul că oamenii s-au purtat excelent și se pricepeau la telefoane. Au remarcat din prima problemele semnalate. Au întrebat dacă pot șterge datele sau am nevoie de ele – ceea ce poate fi important uneori. Am pățit să resetez chiar eu telefoane pe care avem poze importante sau documente importante salvate.
La intrarea în service iei un bon de ordine și aștepți să vezi numărul pe ecran sau să fie strigat. Mesajul spune și ghișeul la care trebuie să mergi. Organizarea e foarte bună. După preluare, telefoanele au mers direct în service.
Am avut șansa să urmăresc exact tehnicianul care a lucrat la ele. Omul reia constatarea de la zero, introduce produsele în sistem, dă comandă de piese din depozit. Din fericire au un depozit foarte mare și au piesele necesare pentru cele mai populare modele de telefoane. Vedeți în galeria de mai jos și detalii din depozit.
După ce au venit piesele, începe partea interesantă. Demontarea telefonului, extragerea pieselor cu probleme și înlocuirea lor. Am înțeles acum și de ce Samsung schimbă nu doar ecranul, sticla. Este un întreg ansamblu de piese care formează practic jumătatea din față a terminalului. Cu tot cu margini. Iar bateria este cumva lipită de ecran, de aceea, schimbarea de display implică și înlocuirea bateriei. De-asta și costă atât de mult reparația. Veste bună: vinerea este Happy Friday, adică nu se plătește manopera pentru reparații. Însă trebuie să vă așteptați că va fi mai multă lume la coadă.
La Galaxy Note 20 Ultra a durat reparația circa 15 minute, cu demontat și înlocuit piesele, curățat și închis la loc. La final se pune într-o presă care fixează mai bine adezivul. Telefonul rămâne rezistent la apă și praf (IP68). La S20 FE a durat un pic mai mult, fiind schimbat și portul USB de încărcare.
Procesul de recuperare
După finalizarea reparațiilor am primit inclusiv SMS că telefoanele sunt gata. Au o sală de așteptare pentru că majoritatea reparațiilor se fac într-o oră. Și vezi pe un ecran în ce stadiu se află produsul și când este gata, când urmează să îl primești înapoi.
A fost o experiență plăcută și vă recomand să apelați la service-ul Samsung. Reparațiile făcute după ureche la service-uri neautorizate pot fi periculoase. Și deseori sunt mai scumpe decât cele făcute în Samsung Plaza.
Asta-i civilizație.
 
Lipseste cel mai important amanunt al articolului. Cat a costat reparatia pentru fiecare dispozitiv. Ca e frumos tare la service-ul samsung, dar costa si cat jumatate de telefon ecranul ala de schimbat.
 
Multumesc pentru informatie!
 
Am explicat și de ce costă. 1300 este ansamblul ecran + baterie. Iar 120 de lei manopera. Însă nu aș repara un flagship Samsung la un service GSM doar pentru că este mai ieftin.
 
Salut!
Am avut o experienta execrabila cu ESD, cu un laptop nu chiar ieftin – Huawei Matebook 14.
A fost trimis in service cu o problema estetica, s-a intors inapoi cu alte probleme (mecanice), am trimis iar inapoi, s-a intors cu alte probleme, pana am renuntat, deoarece au invocat un motiv total aiurea (ca sa nu-l mai trimit inca odata) – ca au trecut prea multe zile de cand am primit produsul, era vorba de un weekend (ceva in genul), am primit produsul la sfarsit de saptamana, cu probleme, evident si am semnalat asta luni sau marti (peste weekend am fost plecat, n-am avut oportunitatea sa testez produsul, sa vad ce au lucrat, doar cand m-am intors – luni, marti). Asta s-a intamplat anul trecut – 2021.
Serviciul de suport clienti e groaznic, mereu raspundea o doamna care nu avea niciun chef de nimic.
Imi pare rau, dar lumea trebuie sa stie in ce se baga cand isi duc produsele la ESD, review-urile din google spun povestea multor cazuri cu probleme.
Dan, te citesc de prin 2008-2009, saptamanal, de cateva ori, nu comentez in general, dar aici a trebuit sa-mi las parerea.
Spor in continuare la treaba, zile bune!
 
Salut, da, a fost o discuție despre probleme de genul ăsta. Ei spun că nu au cum să creeze probleme dispozitivelor, întrucât ei urmează strict pașii furnizați de producător. De-aia și schimbă uneori ansamblul ecran + baterie, nu doar ecranul, care ar fi mai ieftin. Pentru că așa spune producătorul să facă. Plus că mediul de lucru e safe și oamenii chiar se pricep, spre deosebire de un service de cartier. Îmi pare rău că ai avut probleme.
 
Nu recomand nimănui sa mai achiziționeze produse Samsung în România…Samsung ca și firma este foarte bună ….dar servizarea și modul de tratare a clienților în momentul când un produs se defectează și este în perioada de garanție este ridicolo.
Vor sa te facă sa înțelegi ca tu c utilizator ești un incompetent și nu știi sa folosești produsul…
În România Samsung are un personal ce nu merita nici sa rostească numele acestei mărci…
 
Spune concret, ce anume ai pățit? Nu este nimic neobișnuit să descopere la service că telefonul a fost scăpat în apă sau încărcarea bateriei s-a făcut aiurea. Oamenii pretind că nu este adevărat și că nu se pricepe cel de la service, însă senzorii din interior nu pot fi păcăliți.