Am fost în service-ul oficial Samsung Plaza și am reparat două telefoane. Am urmat procesul pas cu pas, dar am putut urmări exact toți pașii, de la prezentare și până la preluarea terminalelor reparate.

Ce probleme am avut de rezolvat

Multă lume știe asta: folosesc ca telefon principal Galaxy Note 20 Ultra 5G. Iar în urma unui concurs Orange Smartphone Testers am rămas cu un Samsung Galaxy S20 FE, pe care îl folosește soția. La al meu am reușit iar să îi sparg ecranul. Când filmez din mână și nu folosesc stabilizatorul sau alt suport poate să alunece. Husa și folia s-au dovedit inutile. Husa flip s-a deschis și l-a lăsat să aterizeze direct pe ecran. A făcut o dungă de sus până jos.

Galaxy S20FE are cam doi ani. Avea urme de burn-in destul de pronunțate. Bateria ținea cam jumătate de zi. Iar în ultima lună mi-a dat mereu mesaje că are apă sau mizerie în portul USB. Trebuia încărcat doar wireless. Era stresant. Și așa am ajuns să merg cu ele la Samsung Plaza.

Procesul de predare

Există și posibilitatea de a trimite dispozitivele prin curier, iar atunci nu trebuie să te deplasezi la service. Eu am ales să merg acolo pentru a putea reda toată experiența. Mi-a plăcut organizarea, faptul că oamenii s-au purtat excelent și se pricepeau la telefoane. Au remarcat din prima problemele semnalate. Au întrebat dacă pot șterge datele sau am nevoie de ele – ceea ce poate fi important uneori. Am pățit să resetez chiar eu telefoane pe care avem poze importante sau documente importante salvate.

La intrarea în service iei un bon de ordine și aștepți să vezi numărul pe ecran sau să fie strigat. Mesajul spune și ghișeul la care trebuie să mergi. Organizarea e foarte bună. După preluare, telefoanele au mers direct în service.

Am avut șansa să urmăresc exact tehnicianul care a lucrat la ele. Omul reia constatarea de la zero, introduce produsele în sistem, dă comandă de piese din depozit. Din fericire au un depozit foarte mare și au piesele necesare pentru cele mai populare modele de telefoane. Vedeți în galeria de mai jos și detalii din depozit.

După ce au venit piesele, începe partea interesantă. Demontarea telefonului, extragerea pieselor cu probleme și înlocuirea lor. Am înțeles acum și de ce Samsung schimbă nu doar ecranul, sticla. Este un întreg ansamblu de piese care formează practic jumătatea din față a terminalului. Cu tot cu margini. Iar bateria este cumva lipită de ecran, de aceea, schimbarea de display implică și înlocuirea bateriei. De-asta și costă atât de mult reparația. Veste bună: vinerea este Happy Friday, adică nu se plătește manopera pentru reparații. Însă trebuie să vă așteptați că va fi mai multă lume la coadă.

La Galaxy Note 20 Ultra a durat reparația circa 15 minute, cu demontat și înlocuit piesele, curățat și închis la loc. La final se pune într-o presă care fixează mai bine adezivul. Telefonul rămâne rezistent la apă și praf (IP68). La S20 FE a durat un pic mai mult, fiind schimbat și portul USB de încărcare.

Procesul de recuperare

După finalizarea reparațiilor am primit inclusiv SMS că telefoanele sunt gata. Au o sală de așteptare pentru că majoritatea reparațiilor se fac într-o oră. Și vezi pe un ecran în ce stadiu se află produsul și când este gata, când urmează să îl primești înapoi.

A fost o experiență plăcută și vă recomand să apelați la service-ul Samsung. Reparațiile făcute după ureche la service-uri neautorizate pot fi periculoase. Și deseori sunt mai scumpe decât cele făcute în Samsung Plaza.

Galerie foto