La finalul anului trecut am cumpărat copiilor niște roboți care pot fi controlați doar dacă înveți programare și îi programezi să facă mișcările pe care le vrei. E o zonă foarte interesantă, practic învață distrându-se și vor să învețe mai mult, iar asta o să le prindă bine mai târziu. Roboții sunt făcuți de o firmă americană, Wonder Workshop, ideea lor fiind să îi vândă către școli interesate sau instituții educaționale. Alternativa ar fi fost să cumpărăm BB8, un robot distractiv și cam atât.

dash

Roboții costau aproximativ 300 de dolari pe site-ul companiei americane. Am vrut să dau comanda la ei direct, dar au apărut trei probleme. Una, trebuie plătite taxe vamale de vreo 60 de dolari, dacă am reținut corect. Transportul era vreo 40 de dolari și ajungeau în ianuarie 2016. Însă, tot la ei pe site, scria într-un colț: produse disponibile în magazinele Amazon.

Prima oară am deschis amazon.com, ca toată lumea, am găsit produsele și am refăcut comanda respectivă, cu un total de 287 de dolari. Hopa, mai ieftin decât la ei pe site, mi se părea fain. Doar că la Amazon.com am primit același avertisment: vor exista taxe vamale, au estimat ei o sumă, cred că pe la 50 de dolari, nu mi-am notat. Plus transportul, deși scria că „se pot livra în România”. Apoi am găsit undeva că de pe Amazon.de nu plătești taxele vamale, pentru că este în Uniunea Europeană. Mulți amici laudă constant pe Facebook sau pe blogurile lor Amazon.de. Am zis că gata, am găsit soluția. Am intrat pe amazon.de și, în ciuda faptului că aveau roboții, la prețuri ușor mai mari în euro, nu aveau pachetul dorit de noi, doi roboți plus accesoriile lor ca să fie experiența completă. Nu aveau nici accesoriile separat, nici robot plus accesorii, singurul pachet fiind pe la 1.000 de euro. Ori în magazinul producătorului cu 1000 de dolari iei 4 roboți mari și 4 mici plus accesorii, este destul să faci un curs despre programare cu ei.

Și atunci mi-a venit ideea. Am intrat prima dată pe Amazon.fr și n-am găsit ce îmi doream, iar la Amazon.it erau produsele la preț cu 25% mai mare. Nu știu de ce, cred că fiecare țară are politicile ei. Chiar ca o ultimă tentativă și fără să mai sper nimic, am deschis amazon.es. Întâmplare sau nu, am găsit acolo produsele dorite. Robotul mic, cel mare și accesoriile, la pachet 287 de euro. Dar fără taxă de livrare și fără vreo taxă vamală, fiind din UE. Totuși, am ales livrarea prin curier ca să vină mai repede. În Europa lucrează cu UPS, iar sistemul de tracking a fost o surpriză plăcută.

Mi-a estimat data sosirii pe 22-24 decembrie 2015. Nu pot să zic că am stat fără emoții, citisem numeroase articole cu probleme și întârzieri. Dar în fiecare zi vedeam exact unde este coletul. A ajuns la Viena, a plecat din Viena. Apoi la Budapesta, apoi la București. Pe 24 eram convins că nu o să ajungă și că o să criu apoi pe blog despre problemă. Am sunat la biroul UPS România, care au un sediu pe la aeroport. Pe la 9 dimineața mi-au confirmat că a venit coletul și a plecat spre mine, „va ajunge în timpul zilei”. Pe la 11 am sunat iar, mi-au zis că ajunge la 13-30. Și chiar a ajuns. Plata am făcut-o cu cardul, direct pe site-ul amazon.es. Nu cu card de credit sau cel de salariu, ci un card pe care am pus bani special pentru achiziția asta și atât. Chiar dacă s-ar fura cumva datele, n-au ce face cu el.

Ca idee, când vă comandați ceva de pe Amazon, verificați prețurile pe toate edițiile locale ale magazinului. Dacă nu știți limbile, există o extensie de Chrome care integrează Google Translate. Oricum, dați o căutare și vedeți prețul produsului. Cât e taxa de livrare, dacă sunt sau nu taxe vamale. Aveți grijă unde introduceți datele de card și ce card folosiți. Păstrați e-mailurile de confirmare.

A fost o experiență faină și mai mult ca sigur va fi repetată.