Trec rapid prin anunțurile oficiale făcute de Facebook în prima zi a conferinței sale anuale F8, care a început în San Jose, California. Sunt multe lucruri banale, dar și câteva idei interesante, despre care merită să discutăm. Este pentru prima dată când nu vorbesc despre schimbări la News Feed. Ceea ce rămâne discutabil, mai ales că recentele schimbări nu au fost prea apreciate de nimeni.

Foto: © Kianlin | Dreamstime.com

Instagram rămâne un pilon important pentru Facebook, crește în continuare și va avea parte de un redesign mai ales pentru secțiunea Explore, pentru a găsi conturi noi de urmărit și fotografii pe aceeași temă cu cele urmărite de tine. Dezvoltă în continuare efectele AR pentru camera specială accesibilă din aplicație. Va include video-chat în curând, tinerii preferă să vorbească pe Instagram față de „bătrânii” de pe Messenger sau Whatsapp.

WhatsApp va rămâne o aplicație de mesagerie criptată, iar pe viitor se va dezvolta zona de video-call în grupuri.

Messenger rămâne o unealtă de comunicare directă, va include translator în timp real din anumite limbi și va permite oferirea unor răspunsuri automate coordonate de AI.

Facebook Date continuă seria de aplicații copiate de Mark Zuckerberg, acum este vorba de Tinder. Anunțaseră deja chestia cu descoperă noi prieteni, dar acum este vorba de profile complet noi, destinate celor care vor să-și caute noi iubite/noi iubiți. Profilul de dating nu este vizibil pentru cei din lista actuală, doar pentru cei noi. Va sugera persoane pe baza informațiilor pe care le are despre tine. Discuțiile vor fi într-un Inbox separat, special pentru această secțiune. Funcția de dating va apărea tuturor utilizatorilor, dar este complet opțională, a spus Zuckerberg.

Pînă acum Facebook a copiat la greu Snapchat, acum copiază Tinder, au pus mare focus pe competiția cu Youtube, sunt curios ce urmează pe viitor.  Oricum, șeful Facebook a apărut pe scenă relaxat, a depășit momentul cu audierile din Senatul american. De asemenea, am citit că vor angaja mult mai mulți editori pentru reclamele din timpul campaniilor electorale, pentru a exclude toate anunțurile sponsorizate de ruși sau care sunt cu fake news sau defăimătoare la adresa unor candidați.

Au fost multe anunțuri, inclusiv legate de Oculus și planurile pentru VR, s-au lansat o serie de jocuri video noi.

 

Surse: BI, The Verge, TechCrunch