Am fost la a 12-a ediție BizSMSCamp, ediția de iarnă 2016. De data asta nu am reușit să vă scriu live de la eveniment, dar pot să pun aici câteva dintre ideile principale exprimate de vorbitori. Au fost numeroase surprize ca de fiecare dată, am și învățat o mulțime de lucruri noi și am descoperit oameni noi.
De joi, prima zi SMS Camp, am notat o prezentare foarte bună a lui Mugur Pătrașcu – Screen Native, despre cum se schimbă industria în care activăm noi. Nu doar social media, dar întreg universul online a devenit imprevizibil, iar ce va fi „the next big thing” este greu de văzut acum. De acord.
Carmen Sterian de la Strategic Thinking a vorbit despre modul în care se schimbă consumatorul astăzi. A inova înseamnă să vezi ce anume vrea consumatorul, dar fără să îl întrebi direct pe el. Nici un focus grup sau comisie nu o să vadă ce vor de fapt consumatorii.
A doua zi dimineață a fost rândul bloggerilor să deschidă discuția. Mă rog, am aflat că nu mai trebuie să ne prezentăm dar ca bloggeri, pentru că termenlul pare limitat în comparație cu ceea ce oferim noi în fond pentru companii și agenții. Eu am avut o prezentare scurtă în care am vorbit despre o problemă pe care o observ tot mai des. Despre dorința avidă „mai mult trafic, prin orice mijloace, cu orice cost” și cum duce asta la faliment:
Cristian Manafu a vorbit despre ceea ce urmează în social media și a arătat că se lucrează la sisteme tot mai sofisticate prin care utilizatorul este identificat și cuantificat ca potențial client și trimis spre oferta pe care ar fi cel mai înclinat să o cumpere. Chinezu (Cristi China-Birta) a vorbit despre lipsa unei comunicări și a unei relații între agenție, companie și blogger, ceea ce dăunează întregii industrii. Campanii de promovare fără o țintă precisă, fără o strategie, fără brief. Ca de obicei, Alexandru Negrea ne-a vorbit despre Facebook, dar de data asta fără a intra în detalii tehnice prea multe. „Dacă vrei să fii eficient la Facebook trebuie să te adaptezi la acest mediu, nu să fii doar prezent”, a spus el. Au fost apoi două prezentări ale companiilor, Banca Transilvania și Veka, proiectele lor din social media.
În partea a doua zilei a fost cea mai așteptată activitate din tabără, exercițiul practic în care echipe formate din bloggeri, oamenii din agenții digitale și companii rezolvă împreună diverse exerciții practice. Deseori din aceste exerciții au ieșit campanii adevărate care ulterior au fost implementate de clienți.
Surprizele Biz SMS Camp 2016
Au fost două mega-surprize în această ediție SMS Camp, una de la Coca-Cola și una de la Staropramen, plus multe alte evenimente mai mici. Întâi de toate, s-a demonstrat că, dacă ești cuminte, Moș Crăciun există:
Apoi, a fost invitat să ne cânte Dan Byron, ca întotdeauna, excelent.
Ziua a treia a fost cu și despre dezbateri. A început cu Radu Atanasiu de la Maastricht School of Management Romania, specialist în dezbatere, care a adus doi dintre campionii săi să ne prezinte pe scurt discuția în contradictoriu ridicată la nivel de artă. David Moscovici și Nae Sovaiala ne-au prezentat o dezbatere privind posibilitatea de a vota legile direct pe Facebook, o idee pe care mulți din generația social media ar găsi-o poate atractivă. S-au prezentat argumente pro și contra și s-au „dezmembrat” argumentele concurenței.
L-am cunoscut apoi pe Valentin Suciu, creative director la Jazz, care ne-a prezentat câteva din realizările lui precum Cămătaru de la Provident sau campania pentru a opri vânătoarea de ciocârlii.
A urmat și o discuție între bloggeri, agenții și companii, fiecare echipă expunând problemele identificate în activitate, dar și lucrurile care au mers bine în colaborarea din ultimul an. La final, o prezentare foarte bună a lui Tudor Galoș, care a atins atât idei privind zona de online și ecommerce, dar a reușit să strecoare excelent și noutățile din Word, Excel și PowerPoint, ediția Office 365.
La final, filmul taberei cu sfaturi pentru următorii participanți: