Am fost în week-end la Brno, în Cehia, pentru cursa anuală MotoGP care are loc acolo. Am mai urmărit la TV astfel de curse, dar este o experiență complet diferită să vezi cursa de la fața locului, să întâlnești piloții și echipele tehnice din spate, să vezi cum se antrenează, apoi să vezi calificările și cursa finală. Practic am urmărit acolo Moto2, Moto 3 și MotoGP, pot să zic că aș mai merge cu plăcere și la alte curse.



Am fost la Brno la invitația Energia Gas & Power România, care tocmai s-a lansat pe piața din România, mai multe detalii găsiți aici. Ei sponsorizează în campionatul MotoGP echipa Marc VDS, mai exact titulatura completă este Team Estrella Galicia 0,0 Marc VDS, sponsorul principal fiind producătorul spaniol de bere Estrella și drept pentru care ne-am potrivit din prima, sloganul lor fiind “Just for beer lovers”. E drept că nu mă refer aici la berea cu 0,0% alcool 😀

Am apucat și să vizitez Brno, sper să pot să vă scriu mai pe larg despre oraș, aici doar câteva informații și gânduri, pe scurt.

Brno view from the castle. ❤️❤️

A post shared by Dan Dragomir (@dandragomir.biz) on


Despre Brno, pe scurt

Brno este cam al doilea oraș ca mărime din Cehia, are spre 400.000 de locuitori, gen Cluj sau Timișoara, având și aerul austro-ungar tipic pentru zona respectivă. A fost o plăcere să vedem toate clădirile istorice, castelul de pe deal, bisericile gotice și multe altele. Sper să revin cu o descriere ca la carte, merită sigur un city-break sau chiar mai multe zile. Din păcate nu cred că are aeroport, așa că noi am mers la Viena și de-acolo cu microbuz închiriat spre Brno. Un mare like pentru Austrian Airlines, care deși au observat că bagajul meu era un pic peste greutarea admisă nu mi-au făcut circ ca la Blue Air sau Wizz, ci au considerat că dacă am laptop este normal să depășesc greutatea (limitată la 8 kilograme by default).

Pe lângă atmosfera boemă și clădirile frumoase, am apreciat și prețurile, destul de mici pentru un oraș turistic plin de oameni veniți la MotoGP, singurul minus fiind că tot lucrau la reabilitări, dar asta e de bine, pentru că se lucrează, la anul va fi mai bine. Apropo, am citit că această cursă care durează cu totul patru zile aduce orașului Brno 8 milioane de euro pe an, fiind unul dintre principalele motoare economice. La finală aveau bilet circa 85.000 de oameni. E adevărat că mulți stăteau și cu cortul în zone de camping, mulți stăteau la moteluri și hoteluri ieftine, AirBNB și așa mai departe. Dar toți mânăncă, cumpără produse, cheltuie pe transport și așa mai departe. La noi, nu avem infrastructura să ajungă turiștii la evenimente, nu avem astfel de curse de anvergură și așa mai departe. Și nici nu vreau să mă gândesc cum s-ar plânge privind starea pistei, chiar dacă am avea.

3, 2, 1 go! 🚦🛑🚥

A post shared by Dan Dragomir (@dandragomir.biz) on


Despre MotoGP

Cum v-am mărturisit de la început, nu știam foarte multe despre fenomenul MotoGP, dar am avut ocazia să învâț. Sigur că am mai văzut la TV, am mai auzit discuții și așa mai departe, dar nefiind un fan, nu cunoșteam toate detaliile. Antrenamentele și calificările nu au adus ceva extraordinar, era frumos de urmărit, dar nu s-a întâmplat aproape nimic. Însă la curse a fost fenomenal.

Pe scurt, sunt trei ligi moto, se începe cu Moto 3, unde cursele sunt pe motoare de 250cmc, foarte rapide, dar departe de cele de top. Urmează Moto2, unde sunt motoare de 600cmc și driveri foarte buni, care urmează apoi să promoveze în GP. La MotoGP sunt motoare de 1.000 cmc și se ating viteze de peste 300kmh, deci spectacol total.

La Moto 3, unul dintre driverii MarcVDS, Aron Canet, a fost foarte aproape să câștige și a terminat pe locul doi. La Moto 2, unde aveau foarte multe șanse să câștige, au avut însă ghinion. Joan Mir a intrat într-un acroșaj cu mai mulți și nu au terminat tura 1, apoi speranța pentru podium, Alex Marques, care e fratele lui Marc Marques de la MotoGP, a reușit de asemenea să iasă în decor, deși avea unul dintre cei mai buni timpi la calificări și antrenamente. A plecat din poziția a doua. Păcat.

Și la MotoGP a fost o surpriză, nu au câștigat favoriții publicului. Cei mai mulți fani avea Valentino Rossi, am văzut mulți și în culorile lui Marc Marques, dar erau și fani Lorenzo, Zarco și așa mai departe. Dar a câștigat Andrea Dovizioso, un italian din echipa Ducati, care a luat și locul doi prin Jorge Lorenzo. Aici Marc VDS a reușit un loc 13 prin Franco Morbidelli, iar Thomas Luthi a terminat pe 16.

O experiență super și sper să mai am ocazia să văd astfel de curse.

Galerie foto