Din 2017 și până în 2020, Fundația Vodafone România a susținut prin programul Investiție în Mediul Rural desfășurarea activităților din 12 centre de tip Școală după Școală. La finalul celor trei ani, 99% dintre elevi au promovat clasa, majoritatea și-au îmbunătățit abilitățile de învățare și rezultatele școlare la limba română și matematică. 91% dintre elevi au avut o frecvență a participării la ore mai bună.
Investiții în școală

Programul a fost derulat împreună cu doi parteneri strategici: Fundația Principesa Margareta a României, care a co-finanțat activitatea a opt centre aflate în județele Alba, Bistrița-Năsăud, Constanța, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Neamț și Teleorman și Fundația World Vision România, care a susţinut, în cadrul parteneriatului, patru centre din județele Cluj, Dolj, Ialomița și Vâlcea. Valoarea finanțării acordate de Fundația Vodafone România a fost de peste 650.000 de euro.

Programul Investiție în Mediul Rural a avut componente care s-au adresat elevilor, profesorilor și părinților din comunitățile vulnerabile, dar și o componentă puternică de dezvoltare a organizațiilor locale și de voluntariat.

Pe lângă activitățile educaționale, timp de trei ani, cei 688 de elevi înscriși în centre au beneficiat de peste 125.500 de mese de prânz, tichete sociale și pachete alimentare, peste 4.900 de kituri de igienă orală, igienă personală și rechizite. În cadrul programului au fost organizate 13 tabere pentru elevi, pentru 87% dintre aceștia fiind prima experiență de acest fel. De asemenea, aproape 1.040 de părinți au fost implicați în activitățile de la Școala Părinților și cele de consiliere. În rândul acestora s-a constat o îmbunătățire a relațiilor intrafamiliale și o dezvoltare a competențelor parentale.

Șase dintre cele 12 centre de tip Școală după Școală au fost dotate cu tehnologie: 453 de tablete, șase table interactive, șase softuri educaționale și 337 SIMs Vodafone cu ajutorul cărora profesorii și elevii au învățat să folosescă tehnologia la clasă și să facă orele mai atractive.

Dintre cei 56 de profesori și experți în educație care au susținut activitățile de la centre, majoritatea a participat la cele șapte cursuri de formare, trei dintre acestea acreditate de Ministerul Educației.

La activitățile din centre au participat peste 360 de voluntari, dintre care 67 de seniori care și-au reconfirmat astfel rolul în comunitate și care au declarat că se bucură că pot fi utili.

Personalul din cele opt centre coordonate de Fundația Regală Margareta a României a participat la cursuri de dezvoltare a ONG-urilor locale: managementul voluntarilor, managementul organizațional, managementul resurselor personale pentru dezvoltare profesională, strângerea de fonduri, scriere de proiecte, comunicare, coaching etc. În urma acestor cursuri au fost realizate 35 de proiecte destinate atragerii de fonduri, 19 planuri de fundraising și opt planuri de dezvoltare.