Update la 23:27: sistemul ING a fost repornit, totul ar trebui să fie ok, inclusiv plata cu cardurile.
Sistemul informatic al ING este picat complet, cel puțin de la ora 14:00. Pe la 17:00 ING a confirmat oficial pe Twitter. Apoi la 18:00, compania a recunoscut oficial problema și a postat un mesaj și pe pagina oficială de Facebook.
Update la 22:00: sistemul Home’Bank este restaurat, iar pentru carduri și plăți mai aveți de așteptat.
Update la 21:00, un nou mesaj de la ING:
Va informăm că astăzi la prânz, sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare. Ca urmare a acestei situații tehnice neprevăzute, atât rețeaua de ATM-uri, plățile cu carduri, cât și serviciul Home’Bank au devenit indisponibile. Lucrăm împreună cu furnizorii sistemului afectat în regim de maximă urgență pentru remedierea acestei situații în cel mai scurt timp posibil. Această problemă tehnică nu a pus niciun moment în pericol banii clienților, care sunt în deplină siguranță.
Vă vom informa periodic cu privire la stadiul remedierii acestei situații neplăcute.
Deja au apărut primele speculații că sistemul informatic ING este ținta unui atac informatic. Sunt curios cum vor răspunde.
În primele mesaje, oficialii ING nu au spus ce anume nu funcționează și din ce cauză a apărut problema. Sistemul informatic gestionează toate conturile și plățile realizare, deci situația afectează toți utilizatorii ING.
Practic, bancomatele și tonomatele de plată ING nu merg, din câte am citit nu funcționează nici plata cu carduri ING.
Mesajul pe Twitter și apoi confirmarea pe Facebook reprezintă un plus pentru serviciul clienți ING, dar arată de asemenea că oricine gestionează cele două conturi nu comunică. Mesajele trebuiau trimise mai rapid, iar eu zic că trebuiau parcurși următorii pași:
– SMS pentru cei care au numărul înregistrat, push pe aplicație pentru ceilalți, mail pentru restul lumii.
Mi se pare aberant că ING poate trimite tot felul de reclame pe mail sau SMS, dar nu trimite o informație utilă: “Stimați clienți, la ora actuală se lucrează la sistemul informatic, nu vă bazați pe cardurile ING”. Simplu, eficient, modern.
Nu să mergi la restaurant și, când să plătești, pac – nu merge cardul.
Nu este niciun anunț oficial pe site-ul ING, poate că unii clienți nu cunosc contul de Twitter sau pagina de Facebook, era utilă postarea unui mesaj acolo.
Da, ca și companie nu vrei să afle toți clienții că sistemul nu merge, poate că unii nu vor observa deloc. Dar ce te faci cu cei pe care i-ai pus într-o situație dificilă?
Revin cu informații dacă se anunță rezolvarea problemei ING.