Maarten de Vries, CEO-ul TP Vision, mi-a dezvăluit într-o discuție „între șase ochi” direcțiile în care se îndreaptă piața televizoarelor și planurile pe care le are compania joint-venture între Philips și TPV pentru viitor. Pe scurt, Smart TV-urile devin mai inteligente, aplicațiile și jocurile cuceresc sufrageria, iar interacțiunea cu televizorul se schimbă.

Maarten de Vries – CEO TP Vision
Maarten de Vries – CEO TP Vision

Philips și industria televizoarelor

Alianța dintre Philipis și TPV a fost anunțată anul trecut în aprilie, iar din ianuarie 2012, divizia de televizoare s-a separat complet de compania olandeză. Din aprilie 2012 compania TP Vision a devenit realitate și este a adunat cele mai bune tehnologii și cei mai buni specialiști, focusați acum pe zona de televizoare. Anul acesta, 80% din televizoarele produse de Philips au fost Smart TV, spune Maarten de Vries.

Evoluția TP Vision este bună, iar compania va adopta tehnologiile de ultimă generație, adăugându-le propriile invenții și inovații, dar în limitele unui preț care să fie suportabil de piață. „Suntem în linie cu așteptările, vedem mai multe oportunități în piață, iar TP Vision și-a creat echipe de specialiști în TV și sunt complet focusați pe reușita televizoarelor”, spune Maarten de Vries.
„Vizăm o creștere profitabilă și vrem să ajungem în top trei pe zona de televizoare – brandul este puternic în continuare și este cel mai puternic asset al firmei, dar și tehnologia și de asemenea capacitatea de producție oferită de TPV”, a explicat el.

În Europa occidentală, de exemplu în Germania, modelele high-end de la 6000 în sus sunt cele mai căutate, iar în Europa de Sud sau de Est, adică și în România, se vând bine acum modelele entry 3000 – 5000. Pînă acum, diagonala cu cele mai mari vânzări a fost cea de 32 închi, în ultimul an se merge pe 40-42 de inchi, iar în următorii ani diagonala de 46 de inchi va deveni dominantă. Design-ul este important, să fie subțire.

Piața televizoarelor XXL – care au diagonala de peste 50 de închi se va dubla că vânzări în următorii ani, așa că trendul spre diagonale foarte mari este clar. În living vor intra televizoare cu ecran mare, iar în dormitor vor merge cele de 32 de inchi.

Philips - My Remote App
Philips – My Remote App

Philips Smart TV

Smart Tv este un trend important care va schimba industria. „Încercam să creăm o platformă deschisă pentru aplicații și conținut – lucrăm cu dezvoltatorii de aplicații și jocuri, dar și cu furnizorii de conținut, spune Maarten de Vries. Google, Apple vor intra în zona asta tot mai activ.

Smart TV Alliance, unde Philips este fondator, reunește producători precum LG, Toshiba, Sharp, Lowe, precum și alți jucători din industrie.

Tehnologia Smart TV trece de la vechiul DVR (digital video recorder) și urmărirea emisiunilor înregistrate spre VOD (video on demand) și acum intră uternc aplicațiile sociale – Twitter sau Facebook. Iar pe viitor jocurile vor fi cele mai importante. Youtube va lansă închirierea de filme.

În zona de interacțiune, telecomanda se schimbă și ea, interfața este de asemenea în continuă evoluție. Există deja și aplicații remote poți să interacționezi cu televizorul de pe tabletă și telefon.

De asemenea, tehnologia display se schimbă, OLED începe să fie folosită, sunt ecrane cu resolutie 4K. „Așteptăm că tehnologia să atingă masă critică comercială, să ajungă prețurile la un nivel acceptabil pentru consumator”, mi-a mai spus Maarten de Vries.

Galerie foto

[nggallery id=435]