Anul acesta n-am reușit să ajung la SMS Camp din prima zi, iar astăzi am ajuns după prima prezentare, deși am plecat devreme din București. Vă scriu câteva dintre ideile interesante din prezentări.
social media summer camp 205

Îmi pare rău că am pierdut dimineață prezentarea lui Alex Negrea, una care în mod tradițional a fost mai interesantă decât media la SMS Camp. Din nou despre Facebook, despre modificările apărute și oportunități de promovare. Am ajuns când pe scenă era Sergiu Mircea, director marketing la Banca Transilvania, care și-a devansat prezentarea. Este un brand fain pe care îl urmăresc de ceva vreme.

Prima prezentare pe care am prins-o integral a fost a lui Mugur Pătrașcu de la iLeo, interesantă ca de obicei. El consideră că prezența în social media este noul advertising, publicul din social media este noul consumator. Oamenii nu mai cred în advertising clasic, dar cred în alți oameni. Brandurile fac un efort pentru a activa în social media ca oameni.

Social media te ajută să crești vânzările, să câștigi notorietate, să faci asocieri pozitive pentru brand, să ajuți clienții pentru a crea o comunitate. Sfatul lui Mugur pentru cei care nu au intrat în social media este să se apuce chiar și acum, pas cu pas, în primul rând cu stabilirea unei strategii. Toate companiile ar trebui să fie în social media, să își asume asta și să aibă om dedicat care știe din interior toate aspectele industriei respective. De asemenea, trebuie să îți asumi faptul că s-ar putea să nu iasă atât de bine pe cât ai vrea, trebuie să înveți din eșecuri și să o faci pînă iese.

DSC_0244

Anca Nuță de la Unicredit a avut o prezentare interesantă privind Cannes Lions, proiectele speciale realizate și proiectele responsabile derulate. Apoi a urat o prezentare neașteptată, Komunomo, o rețea socială dezvoltată de români pentru pasionații de interacțiune. Cosmin Costean a prezentat ideea lui de interacțiune bazată pe gusturi similare și pe ideea de întâlnire și în offline, nu doar în online. Proiectul este în stadiu beta, îl găsiți ușor.

DSC_0246
Apoi Virginia Oțel, Garanti Bank, a avut o super-prezentare a ideilor frumoase la care lucrează ei. Una dintre cele mai active bănci în zona de social media și care a avut numai proiecte frumoase.

În partea a doua a urmat unul din exercițiile care a avut cel mai mare succes la nivelul participanților. Oamenii se împart în echipe – bloggeri, oamenii din agenții, companii și alți specialiști – și încearcă să rezolve în timp record anumite probleme. Fie crize de comunicare, fie lansări de noi produse sau servicii, astfel încât să creeze un impact maxim cu un buget limitat. Vorba aia, cu buget nelimitat ar putea oricine.

Abia aștept să văd prezentarea proiectelor și jurizarea acestora. Juriul este format din Gabriela Lungu, care a venit de la Londra special pentru SMS Camp, plus Cristi Manafu, Mugur Pătrașcu și Răzvan Căpănescu.
Petrecerea continuă!