Dacă ieri am povestit despre tactică și strategie, astăzi este „ziua pasiunii” la Social Media Summer Camp. Începem ziua cu un exercițiu de dezbatere, cu echipe care vor discuta despre Facebook și România. Detalii despre eveniment sunt aici.
Dezbatarea este condusă de Radu Atanasiu – Adjunct Lecturer, Maastricht School of Management România.
Sunt două echipe, una de fete și una de băieți, care vor dezbate dacă Facebook e bun sau rău și despre România. Radu Atanasiu spune că, atunci când ești foarte convins de un anumit lucru, este bine să îl dezbați, să găsești argumente contra, nu să fii fixat în susținerea acelei idei. Dau exemplu din dezbaterea practică, bloggerii și influencerii din online au susținut azi că Facebook dăunează și că ar trebui să fim mai mult offline.
Dimineață a fost și o sesiune de înviorare organizată de DoppelHerz, unul dintre sponsorii taberei. Iar după dezbatere, cei de la Flanco au avut un quiz cu premii privind activitățile lor, s-au dat toate premiile 🙂
Partea a doua a sesiunilor de azi începe cu Sorin Onișor, un fotograf profesionist care promovează prin imagini România, găsiți imaginile lui pe Facebook. S-a apucat de fotografie acum 13 ani, în urma unei depresii. Acum fotografiază în special în zona rurală din România. Face o adevărată pledoarie pentru România autentică, viața la țară, s-a mutat definitiv la țară.
După prânz, Lorand Balint de la Federația Română de Handbal, ne arată cum au reușit în câțiva ani să schimbe soarta organizației, aducând-o încet la zi. Au și o mascotă superbă acum.
Au încercat să alinieze simbolurile handbalului cu cele naționale, cu tricolorul, steagul dacic și alte lucruri care stimulează fanii și companiile să fie alături de echipele românești de handbal. Au făcut materiale promo cu aceste simboluri, adaptate și pentru echipa națională și pentru echipe (frh.ro/shop), logo-uri moderne, iar acum încearcă să stârnească o discuție care să transforme handbalul în sport național.
Idee cu care vor să aducă hanbalul în atenție: la școală, orice materie să fie explicată din punct de vedere al handbalului. Proiectul este în lucru, urmează să fie lansat. Training cu profesorii de sport cum să predea handbal.
Alex Negrea începe în forță prezentarea despre Facebook, va vorbi despre schimbările din algoritmurile rețelei sociale, despre greșeli de abordare și multe altele. A prezentat câteva studii privind utilizarea Facebook în companie, dar și despre obiceiuri ale utilizatorilor. Știți studiul cu motivele pentru care utilizatorii dau like sau share fără să citească neapărat ce scrie acolo. Cam 18% din utilizatorii Facebook la nivel global dau cel puțin 1 share pe zi, doar 5% dau share mai mult, în medie de patru ori. Femeile dau share mai mult, iar de asemenea hipsterii din noua generație. Problema rămâne că există un volum foarte mare de conținut share-uit zilnic, iar fiecare poveste concurează pentru a obține like sau share.
Urmează un moment al Staropramen, primul și cel mai constant sponsor al taberei social-media. La final, va fi o scurtă sesiune de concluzii.
Ediția asta a taberei a fost sponsorizată de Staropramen, Garanti Bank, Doppelherz, Banca Transilvania, Farmec, Chivas, Siviero Maria, Flanco, MSL Group The Practice, TNT, Enel, Dr Oetker, Domeniiile Samburesti si Jubile Catering.