Pentru că toată lumea discută despre securitatea tranzacțiilor cu cardul am încercat să explic în acest articol toate funcțiile de securitate care pot fi utilizate pentru un card Revolut și cum acestea protejează utilizatorul mai bine decât orice alt sistem.
Există în continuare o neîncredere în rândul publicului, care consideră cardurile oarecum nesigure și crede că pot apărea diverse fraude. Chiar dacă nimeni nu poate promite că nu vor exista și incidente, măsurile de securitate pe care le puteți activa pe Revolut sunt mult mai numeroase și vă asigură că banii nu sunt furați. Vă pot povesti și o întâmplare proprie în care am fost protejat tocmai apelând la serviciul Revolut de returnare a fondurilor.
La finalul anului trecut, în perioada cadourilor, am cumpărat o serie de tricouri de pe un site promovat prin Instagram. În poze arătau foarte bine și detaliile păreau legitime. Am ales câteva și le-am plătit cu cardul Revolut. Chiar dacă nu încasez bani acolo fac achizițiile online cu acest card tocmai pentru siguranță și pentru că beneficiez de cashback la tranzacții (cam 0.1% din sumele cheltuite). Am activat plățile online și am achitat tricourile.
După vreo trei săptămâni, mi-am amintit de tranzacție și că nu am primit nimic, nici mail de confirmare, nici AWB, nimic. Am încercat să contactez magazinul, atât pe site, cât și pe Instagram, fără a primi niciun răspuns. După câteva zile am căutat proprietarul domeniului pe care activa magazinul și le-am scris și acolo. Nimic.
Am apelat atunci la Revolut, pentru a solicita formularul de chargeback.Așa cum îi spune numele, procedura de chargeback înseamnă că banii retrași de pe cardul utilizatorului (charge) ajung înapoi în contul acestuia. Orice emitent de card trimite mai departe cererile de chargeback către Visa / Mastercard de fiecare dată când apare o dispută cu privire la o tranzacție pentru a returna suma de bani înapoi în contul utilizatorului. Oricine poate solicita procedura de chargeback atunci cand a fost victima unei fraude sau atunci cand apar dispute cu comerciantii, la fel ca in exemplul meu, cand produsul nu a fost livrat. Timpul standard de soluționare a problemei în acest caz este de 45 zile (în cazul Mastercard) sau de 30 de zile (în cazul Visa).
În cazul meu, Revolut a solicitat să mai contactez magazinul iar și să așteptăm câteva zile, poate răspund. Am scris din nou, am trimis print-screen-uri la Revolut. Niciun răspuns iar. Odată activată procedura, este blocat și cardul, pentru că se consideră că autorii magazinului fals ar putea folosi cardul iar ilegal. Perioada de așteptare depinde de Mastercard și a fost destul de lungă. Dar toată suma a fost restituită integral. Așa că un mare plus pentru Revolut.
Apoi, funcțiile pe care le poți activa sau dezactiva din aplicație sunt geniale. Am auzit deseori utilizatori de Uber care spuneau că primesc facturi de plată pentru curse cu mașina prin Moscova sau orașe din SUA, deși erau în România. La mine acest lucru nu este posibil, geolocalizarea este activată și cardul funcționează doar acolo unde ești tu (unde e telefonul). Din aplicație pot să blochez și să deblochez plățile contactless, tranzacțiile cu bandă magnetică, plățile online sau chiar retragerile de la bancomat. Deci chiar dacă îți ia cardul vreun prieten sau cunoștință care știe și PIN-ul, tot poți securiza cardul.
La toate astea se adaugă și 3D Secure. Utilizatorii Revolut care plătesc cu cardul pe website-uri care au încorporată tehnologia 3DS vor primi automat o notificare push prin care li se va solicita să confirme tranzacția.
Revolut folosește tehnologie de ultimă generație pentru a se asigura că utilizatorii dispun de cele mai eficiente măsuri antifraudă, fiind astfel unul dintre cele mai sigure carduri de pe piață. Plățile cu cardul sunt cel mai utilizat instrument de plată electronică din Uniunea Europeană, reprezentând peste jumătate din totalul tuturor tranzacțiilor fără numerar (52%). România are în continuare cea mai scăzută rată de penetrare a cardurilor din Uniunea Europeană, cu 0.81 carduri pe cap de locuitor, în comparație cu media SEPA de 1.53. România ocupă penultimul loc din Uniunea Europeană în ceea ce privește utilizarea, după Bulgaria, cu o medie de 28 de plăți cu cardul pe cap de locuitor pe an, o valoare mult mai mică decât media SEPA de 129 de tranzacții pe cap de locuitor pe an.
Conform statisticilor, mai puțin de 0.01% dintre tranzacții sunt fraudate în România, țara noastră fiind una dintre cele mai sigure din UE din perspectiva fraudei cu carduri.
Cum am spus și în articolul anterior, pentru cei panicați există și carduri virtuale. Utilizatorii Revolut pot genera carduri virtuale pe care le pot folosi exclusiv pentru tranzacții online. Aceste carduri pot fi dezactivate atunci când nu sunt folosite. Există și carduri virtuale de unică folosință. Detaliile cardului virtual de unică folosință sunt distruse automat, imediat după ce utilizatorul realizează o plată online cu un astfel de card. Noile detalii ale cardului apar apoi direct în aplicație. Acest lucru adaugă un grad suplimentar de siguranță și protejează utilizatorul de fraudele online, mai ales dacă acesta face plăți pe website-uri mai puțin cunoscute.
În plus, Revolut a dezvoltat un algoritm de machine-learning care detectează orice activitate suspectă în timp real, identificând activitățile neobișnuite și devierile de la comportamentul obișnuit al utilizatorilor. De fiecare dată când sistemul anunță ceva suspect cu privire la o plată sau un transfer, acesta este blocat automat până în momentul în care utilizatorul verifică tranzacția în aplicație. Dacă aceasta este frauduloasă, cardul este automat blocat, iar utilizatorul poate comanda unul nou. Acest algoritm a fost creat pentru a combate frauda în lipsa cardului, precum și clonarea sau furtul, principalele cauze ale fraudelor la ATM și POS.
Toate aceste funcționalități de siguranță au la bază tehnologie de ultimă generație și reduc la minim șansele ca utilizatorii Revolut să fie victimele fraudei, online sau offline.
Bună ziua făcut un transfer pe revolut și nici după 3 zile nu intrat banii as vrea detalii dacă puteți unde pot sa contactez revolut pt detalii.
 
Salut, nu mai publica detalii personale, precum emailul. Direct din aplicație, la Help, găsești un chat unde poți vorbi cu cineva. Pe mine m-au ajutat rapid.