Imaginați-vă că numerele de telefon ale companiei sunt marcate ca spam și blocate în listele automate care circulă online. Numărul de apeluri scade, ratele de conversie scad, iar clienții, potențialii clienți și partenerii constanți văd eticheta „Numărul este utilizat pentru spam” (sau „SPAM”). Poate fi ceva mai rău?

telefon lista spam

Despre liste de spam

Circulă online și sunt folosite tot mai des baze de date cu numere de telefon spam. Liste ale operatorilor de telefonie mobilă, aplicații pentru blocarea apelurilor nedorite. Dacă ați pățit asta și căutați o soluție la această problemă, citiți acest articol până la sfârșit. Vom analiza de ce numărul de telefon al companiei poate fi adăugat (legitim sau nu) în bazele de date de spam, cum să preveniți acest lucru și ce să faceți dacă partenerii văd deja avertismente de spam.

Progresul tehnologic, implementarea activă de către companii a telefoniei IP și a unor soluții precum apelurile automate și roboții vocali au simplificat semnificativ procesul de comunicare cu clienții. Cu toate acestea, progresul a dus nu numai la o creștere a apelurilor telefonice și a apelurilor robotizate, ci și la o intensificare a activității escrocilor și a spamerilor.

Pentru a contracara noile provocări, au fost create instrumente pentru detectarea și blocarea apelurilor frauduloase și a spamului, cum ar fi: GetContact, TrueCaller, Hiya, Scam Block, Truecaller, Nomorobo, Whoscall, Showcaller și altele.

Cu toate acestea, în ciuda tehnologiei și chiar a ajutorului inteligenței artificiale, acțiunea acestor instrumente, fără îndoială utile, este pusă sub semnul întrebării. La urma urmei, un număr poate fi marcat ca potențial periculos chiar și atunci când un număr semnificativ de apeluri provin de la un singur număr de companie, ceea ce este normal pentru o afacere.

Cum ajung numerele de telefon în bazele de date de spam?

Pentru a combate eficient marcarea numerelor de telefon ale companiei ca spam, trebuie să înțelegem cum ajunge un număr într-o astfel de bază de date. De obicei, numerele de telefon sunt marcate ca „spam” în unul din următoarele două moduri: sunt marcate de operatorii de telefonie mobilă sau de abonații cărora le-ați telefonat.

Abonații marchează ca spam numerele pentru a se proteja de apelurile insistente, de fraudă, de ofertele nedorite și pentru a nu-și pierde timpul prețios. Singura modalitate de a combate acest lucru este printr-o planificare și o gândire atentă a comunicărilor de afaceri și a activităților de marketing.

Operatorii, la rândul lor, marchează ca spam numerele ca fiind potențial periculoase pentru a-și proteja clienții și pentru a reduce încărcarea rețelei. Înainte de a fi identificate ca „spam”, apelurile de pe numere suspecte sau dubioase sunt supuse unei verificări speciale, iar operatorii iau în considerare și feedback-ul clienților, datele despre trafic și informațiile de la alți operatori.

Cum să reduceți riscul ca numărul dvs. să fie marcat ca spam?

Prin analizarea și minimizarea acțiunilor care pot declanșa algoritmii de marcare a numerelor, riscul de a ajunge pe „lista neagră” a operatorului scade semnificativ.

Astfel, numărul dvs. de afaceri este în pericol dacă:

  • se folosește funcția de apelare automată. De exemplu, pentru a suna o bază de date de contacte reci sau pentru a procesa un număr mare de lead-uri false;
  • conversațiile telefonice durează, de obicei, mai puțin de 50 de secunde;
  • se înregistrează un număr mare de apeluri fără răspuns;
  • nu există apeluri returnate către numărul dvs.;
  • se efectuează apeluri repetate de pe numărul dvs. către aceleași numere;
  • se înregistrează ore neobișnuite de apelare, asociate cu operațiuni internaționale de spam;
  • se observă probleme regulate de conexiune, care semnalează volume mari de apeluri.

Cum să reduceți impactul negativ al marcării numerelor asupra proceselor de afaceri?

Prin urmare, dacă una sau mai multe dintre acțiunile menționate mai sus fac parte integrantă din procesele de afaceri, ar trebui să fiți proactivi și să acordați atenție soluțiilor tehnologice disponibile pe piață pentru a reduce impactul negativ al marcării ca spam asupra afacerii. Soluții pentru verificarea automată a numerelor de telefon în baza de date de spam a sistemelor de monitorizare populare, cum ar fi monitorizarea spam a numerelor de telefon de la UniTalk.

În practică, soluțiile de monitorizare a spam-ului vor verifica, la intervale regulate, la cerere sau conform unui program, numerele de telefon specificate în bazele de date de spam. În plus, astfel de soluții permit înlocuirea automată a numerelor marcate ca spam cu altele curate și utilizarea nelimitată a tehnologiilor precum apelare automată, informare automată, sondaje telefonice automate, roboți vocali etc.