Râdeam noi de Apple, sigur dă faliment iar: circa 180.000 de oameni au comandat casca de realitate virtuală și augmentată Apple Vision Pro, asta doar în primul weekend de precomenzi, doar în SUA. Desigur, cifrele nu sunt oficiale, doar estimări, dar cred că este cu mult peste așteptări.

Apple Vision Pro

Sursa foto

Precomenzi pentru Apple Vision Pro

La un preț de pornire de 3.499 USD, Vision Pro de la Apple nu este pentru toată lumea. Dar cifrele furnizate pe estimările analiștilor sunt excelente pentru Apple, pe un segment unde nimeni nu a vândut prea mult. Potrivit calculelor analistului Min-Chi Kuo, citate de Engadget, compania a vândut între 160.000 și 180.000 de căști Vision Pro doar în weekendul trecut. Acest lucru depășește deja cu mult cifrele anterioare de producție ale Kuo, de 60.000 până la 80.000 de unități. Cifrele anterioare erau legate de lansarea inițială de pe 2 februarie. Poate că tocmai estimările pesimiste au făcut ca stocul Apple Vision Pro să se epuizeze imediat după deschiderea precomenzilor.

Deși pare o știre pozitivă, Kuo a lăsat loc și de pesimism. El a spus că, dați fiind timpii de expediere neschimbați, epuizarea stocului ar putea indica o scădere rapidă a cererii după ce utilizatorii grei și fanii hardcore au terminat precomanda. În schimb, comenzile pentru iPhone ar avea de obicei „o creștere constantă a timpilor de livrare între 24 și 48 de ore după deschiderea precomenzilor”. Dar, desigur, Vision Pro nu este destinat consumatorului mediu în starea sa actuală, mai ales având în vedere lipsa unor aplicații mainstream precum YouTube, Spotify sau Netflix. Ca să nu mai vorbim de prețul de bază uluitor de mare la 3.499 USD. Se spune în continuare că Apple ar putea lansa ulterior un model mai ieftin pe la 1.500 USD până la 2.500 USD, conform unui raport anterior al lui Mark Gurman de la Bloomberg.

Kuo a adăugat că, chiar dacă dispozitivul este vândut pe baza cifrei superioare de producție inițială de 80.000 de unități, aceasta reprezintă doar aproximativ 0,007% din cei 1,2 miliarde de utilizatori activi ai Apple, ceea ce face din Vision Pro „un produs foarte de nișă” în ochii lui. Adică, gigantul tehnologic va trebui să susțină cumva cererea pentru căști înainte de lansarea globală, despre care se zvonește că va avea loc cu ceva timp înainte de WWDC din acest an, probabil în iunie. Între timp, Apple este, de asemenea, ocupat să creeze zone demo în magazinele sale emblematice din SUA, în speranța de a mai realiza câteva vânzări cu sesiunile lor de 25 de minute.