Am aflat la Mobile World Congress 2016 planurile grupului Telekom pentru 2016 și câteva tehnologii noi pe care le pregătesc, pe lângă ceasul smart. Nu știam că grupul a avut anul trecut prima creștere double-digit din ultimii ani. Afacerile sunt pe un trend pozitiv, iar cifrele publicate pentru România arată că indicatorii principali sunt pozitivi.

Tim Hottges, CEO DT
Tim Hottges, CEO DT

 

Grupul Deutsche Telekom

Oficialii grupului Telekom au lăsat să se înțeleagă că au înțeles mesajul utilizatorilor: sunt necesare investițiile masive în rețea pentru a oferi cele mai bune servicii. Doar serviciile de calitate permit menținerea bazei de clienți și creșterea afaerilor. De aceea, șeful DT a anunțat mai multe planuri de viitor, pe partea de mobile, pe servicii fixe și pe zona de business. Investițiile în rețea au fost de 12 miliarde de euro în 2015, iar anul acesta suma va crește. Grupul lucrează la realizarea unei platforme de comunicații de nivel european Pan Net, care să permite transferul rapid de date peste tot pe bătrânul continent. Se lucrează la tehnologia 5G, au prezentat la Barcelona chiar un demo cu noua tehnologie, mult mai rapidă, conform prezentării, caracteristicile esențiale 5G vor fi:
0012

Pentru rețeaua European Pan-Net vor construi data-centere în câteva țări europene, acum lucrează în Ungaria.

Anul 2015 a adus grupului o creștere a veniturilor de 10.5% comparat cu anul anterior, iar profitul înainte de taxe și impozite, EBITDA, a urcat cu 13.3 procente, fiind prima creștere double-digit după perioada de criză. Grupul continuă strategia de integrare și de oferire de pachete combinate fix/mobil.

Deutsche Telekom continuă planul de a oferi internet de mare viteză în zborurile din Europa, anul acesta vor fi primele zboruri test. O parte din antenele terestre vor fi reorientate să trasmită semnalul și în aer. Colaborează cu un furnizor de servicii prin satelit pentru zonele fără acoperire, dar serviciile nu vor merge fără o antenă specială în avion. Testele încep cu Lufthansa, dar vor să ofere serviciul în cât mai multe zboruri din Europa. Lansarea comercială va fi prin 2017.

Pentru clienții business, DT se aliază cu SK Telecom, Reliance și CenturyLink pentru a forma o companie start-up, Ngena – next generation enterprize network alliance. Vor oferi servicii speciale pentru companii care vor să aibă angajații conectați în permanență oriunde s-ar afla.

Telekom Romania – rezultate

Pe piața locală rezultatele sunt în continuare raportate separat, Telekom Romania Communications fiind practic operațiunile fixe (Romtelecom, Clicknet, Dolce), iar Telekom Romania Mobile cu partea de mobile. Pachetele de servicii integrate care oferă fix și mobil la pachet au ajuns acum la 208.000 de clienți.

Veniturile Telekom Romania Communications au fost de 601,7 milioane de euro, scădere de 1%, generată în principal de vechiul business cu telefonie fixă. Veniturile din serviici de voce fixă au scăzut cu 17 procente, iar veniturile înainte de taxe și impozite, EBITDA proforma au scăzut cu 26%, cauza fiind creșterea costurilor cu conținutul TV și investițiile în echipamente. Dar există și zone de creștere, precum veniturile din servicii convergente, care au crescut cu peste 100%. Pe zona TV numărul de clienți a fost de 1,45 milioane, iar veniturile au urcat cu 4 procente. Pe internet fix au fost 1,2 milioane de clienți, cu venituri în scădere cu 3 procente.

Veniturile Telekom Romania Mobile Communications au crescut cu 7,5% în T4 2015, faţă de T4 2014, ajungând la 121,1 milioane euro, în timp ce veniturile totale corespunzătoare anului 2015 au rămas stabile, la 438,5 milioane euro, în scădere cu 0,2% față de anul precedent. Continuă evoluția pozitivă pe zona de broadband, numărul total de clienți 4G, precum și traficul de date 4G, au crescut cu 80% în T4 2015 față de T3 2015. În plus, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat o creștere de 16 puncte procentuale a ponderii smartphone-urilor în totalul telefoanelor vândute în 2015 față de 2014.

Numărul total al cliențilorpe bază de abonament a crescut cu 3,7% în 2015 față de 2014, reprezentând 29% din baza totală de clienți.