Deutsche Telekom, Inmarsat și Nokia au încheiat etapa tehnologică finală de dezvoltare a Rețelei Europene de Aviație (EAN), prima rețea integrată de telecomunicații în avion, care combină comunicarea prin satelit și o rețea LTE terestră construită pentru Europa. Odată cu instalarea a aproximativ 300 de stații de bază în toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, precum și în Elveția și Norvegia, componenta de rețea terestră a EAN a devenit prima rețea LTE integrată la nivel european. Realizarea rețelei a fost urmată de lansarea reușită de către Inmarsat a satelitului său EAN vara trecută, care a fost testat pe orbită și a devenit complet operațional din septembrie 2017.
Foto: | Dreamstime.com
Servind industria aviatică și pasagerii care călătoresc în Europa, noua rețea oferă o conectivitate fără întreruperi în aeronave deasupra uscatului și a apei și oferă un serviciu cu de bandă largă pentru pasageri – în prezent, viteza de conectare la aeronavă este de peste 75 Mbit/s – companiile aeriene care utilizează serviciul nu împart capacitatea rețelei cu clienții care nu se află în aeronave. Pasagerii vor putea să utilizeze serviciile rețelelor sociale, să distribuie imagini și să transmită conținut de bandă largă la viteze cu care sunt obișnuiți să lucreze acasă.
EAN este, de asemenea, conceput pentru a îndeplini nu numai cerințele actuale pentru conectivitate la bord ale pasagerilor, dar și pe cele din viitor, deoarece rețeaua integrată de sol LTE este complet scalabilă pentru a răspunde nevoilor de conectivitate din ce în ce mai mari din următorii ani.
Rețeaua Europeană de Aviație va oferi servicii comerciale companiilor aeriene începând cu H1 2018, fiind o schimbare de paradigmă pentru piața aeriană și clienții săi. Serviciul a fost testat în timpul mai multor zboruri pentru a proba satelitul integrat și rețeaua complementară de sol LTE. Zborurile de testare au confirmat faptul că EAN îndeplinește în practică performanțele de proiectare, oferind o performanță de latență scăzută de neegalat de mai puțin de 100 ms.
Companiile aeriene vor putea instala rapid și ușor echipamentele EAN mici și cu greutate scăzută, de obicei în timpul pauzelor de pe parcursul nopții pentru aeronavele individuale și în timpul zborurilor de întoarcere pentru flote, în decursul a câteva luni.
International Airlines Group (IAG), care include companii aeriene precum British Airways, Iberia, Aer Lingus și Vueling, este primul client pentru noul serviciu și a început deja instalarea echipamentelor EAN în aeronave.