Astăzi am participat la o nouă conferință Telekom România pe Zoom, iar discuția a fost despre obiceiurile de consum ale românilor. Traficul pe site-ul operatorului a crescut cu 77% față de luna trecută. A atins 3,5 milioane de unici comparat cu 2 milioane în martie.
Ionuț Pascu, directorul diviziei Digital la Telekom, a explicat că și traficul pe aplicația mobilă a avut valori ridicate. Astfel, s-au gândit să facă un sondaj de opinie privind obiceiurile clienților în această perioadă. Între 23 și 29 aprilie 2020 peste 5.000 de clienți au răspus la întrebări. Aproximativ 34,7% dintre utilizatori lucrează de acasă, dar 65,3% au continuat să se deplaseze la muncă.
Dintre cei care au participat la studiu, circa 30,5% folosesc Skype, 20,6% folosesc Zoom, Microsoft Teams și Google Meet au fiecare circa 12% și altele sub 10 procente. Facebook este preferat de 35,5% dintre participanți, iar Youtube de 29%, pe locul trei fiind Instagram.
Internetul fix și telefonia mobilă rămân serviciile dintre cele mai utilizate. Doar 24% au menționat televiziunea ca fiind foarte utilizată. Lansarea ofertei TV Smart Stick a avut mare succes. Aproximativ 72% dintre participanți au spus că petrec timp alături de familie, vizionând filme și seriale.
Legat de cumpărături, 55% dintre cei care au răspuns la întrebări merg în continuare la magazine, 27% și-au făcut provizii, iar restul comandă online, doar 8% apelează la livratori. Circa 39% au ales să facă cumpărături mai rar de o dată pe săptămână. Mulți fac doar o dată pe săptămână.
Telekom lucrează la un asistent virtual Tim, care folosește tehnologia IBM Watson. Deocamdată este în faza de a învăța lucruri noi, dar planul este să fie folosit în relația cu clienții.