În alte țări, operatorii mobili virtuali sunt la mare căutare. Virgin Mobile al lui Richard Branson e poate cel mai cunoscut, iar la noi cel mai agresiv este Lyca Mobile, cu reclame peste tot. Chiar au zis că au 100.000 de clienți.
Credit foto: © Nomadsou1 | Dreamstime.com – Mobile phone SIM
Operatorii mobili virtuali nu au rețea proprie, ei practic închiriază minute și date mobile de la un operator existent și apoi le împachetează altfel și le vând mai departe. Lyca Mobile insistă pe apeluri ieftine pe zonele unde merg românii la muncă – Spania, Italia și altele. Virgin Mobile merge pe rețaua Everything Everywhere (EE), un joint-venture creat de Orange și Deutsche Telekom și acum preluat de BT.
Acum au o soluție tehnică pentru firmele din România, pe rețeaua Telekom Romania Mobile Communications (Cosmote). Soluția este realizată de Veridian Systems, companie înființată de Marian Velicu, ex-Vodafone. Cred că cele mai mari șanse de reușită le au brandurile cu mulți admiratori. Știu că Carrefour are un operator virtual, Steaua sau Dinamo ar putea avea operator virtual, la fel și eMag sau alte companii cu acces la foarte mulți clienți. Ofertele pot fi realizate încât să sune mai bine decât cele de la operatorul clasic. Ofertele permit atât generarea de noi surse de venit, dar și fidelizarea clienților deja existenți.
Platforma Veridian oferă clienților posibilitatea tarifării serviciilor direct în lei. În alte țări există operatori virtuali cu cote de piață foarte mari. Concurența pe care o aduc operatorilor clasici este pozitivă, pentru că asa duce inevitabil la scăderea prețurilor și oferirea de servicii mai bune pentru utilizatorul final.