CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, va demisiona la sfârșitul anului 2024, ca parte a unei schimbări ample a managementului, scrie CNN. Președintele consiliului de administrație, Larry Kellner, va pleca și el, iar Stan Deal, directorul general al unității de avioane comerciale, părăsește compania imediat, spune CNBC. Directorii Boeing s-au confruntat cu un control din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare și a clienților cu privire la problemele de control al calității.
Sursa foto: https://depositphotos.com/ro
Demisii în lanț la Boeing cauzate de problemele de calitate
CEO-ul Dave Calhoun va demisiona la sfârșitul anului 2024, ca parte a unei schimbări ample de management. Președintele consiliului de administrație, Larry Kellner, va demisiona și nu va candida pentru realege la reuniunea anuală a Boeing din mai. El va fi înlocuit ca președinte de Steve Mollenkopf, care a fost director Boeing din 2020 și care va conduce consiliul de administrație în alegerea unui nou CEO, a spus Boeing.
Și Stan Deal, președinte și CEO al Boeing Commercial Airplanes, părăsește compania imediat. Stephanie Pope a devenit recent directorul operațional al Boeing, după ce a condus anterior Boeing Global Services.
Plecările au loc pe măsură ce companiile aeriene și autoritățile de reglementare au crescut solicitările pentru schimbări majore la companie după o serie de defecte de calitate și de fabricație la avioanele Boeing. Controlul s-a intensificat după un accident din 5 ianuarie, când o ușă a explodat la Boeing 737 Max aproape nou care abia decolase (Alaska Airlines).
Administrația Federală a Aviației (FAA) a intensificat supravegherea Boeing. Administratorul agenției, Mike Whitaker, a declarat că Boeing nu va putea să crească producția de 737 până când FAA va fi mulțumită de controlul calității companiei.
Problemele de producție ale Boeing au întârziat livrările de noi avioane către clienți și au împiedicat planurile de creștere. Directori generali ai unora dintre cei mai mari clienți ai companiei, inclusiv United Airlines, Southwest Airlines și American Airlines s-au plâns public de aceste întârzieri.
Verificările arată o nepăsare totală
Michael O’Leary, CEO al Ryanair, cea mai mare companie aeriană din Europa și una care zboară doar cu avioane Boeing 737, a declarat pentru CNN săptămâna trecută că ori de câte ori au loc livrări de avioane Boeing „petrecem 48 de ore să parcurgem avionul verificându-l pentru erori, omisiuni sau orice altceva”.
El a spus că, deși nu s-a descoperit nimic major în aceste verificări, găsește în mod regulat probleme minore, cum ar fi unelte sub scânduri și mânere lipsă ale scaunelor, asta „demonstrează, cred, o lipsă de atenție la problemele de calitate a detaliilor a celor de la Boeing”.