Facebook a transmis azi un comunicat care anunță “îmbunătățirile” făcute pentru a respecta legile de protecție a datelor din Europa (GDPR). Regulamentul UE privind protecția generală a datelor (GDPR) intră în vigoare din 25 mai.

Utilizatorii Facebook din întreaga lume vor trebui să revizuiască informațiile importante despre modul în care platforma utilizează datele și face alegeri privind confidențialitatea lor. Cetățenii țărilor membre UE vor fi primii cărora Facebook le va solicita revizuirea datelor făcute publice pe rețeaua socială, începând cu această săptămână.

Opțiunile pe care utilizatorilor rețelei vor fi rugați să le reconfirme au în vedere:

  1. Reclamele bazate pe date de la parteneri. Reclamele de pe Facebook sunt mai relevante atunci când sunt folosite date de la parteneri, cum ar fi site-uri web și aplicații care utilizează instrumente precum butonul “Like”. Utilizatorii vor fi rugați să revizuiască informațiile despre acest tip de publicitate și să aleagă dacă doresc sau nu ca platforma să folosească date de la parteneri în vederea afișării anunțurilor publicitare.
  2. Informația de pe profilul utilizatorului. Facebook le va solicita utilizatorilor să confirme dacă doresc în continuare să facă publice informațiile politice, religioase și despre relații publicate pe profilul lor și dacă sunt de acord cu folosirea acestora. Includerea acestor informații în profil este opțională și va fi mai ușor de șters dacă utilizatorii nu mai doresc să o facă publică.
  3. Tehnologia de recunoaștere facială. Funcțiile de recunoaștere facială sunt menite să îi ajute pe utilizatori  (HaHaHa!) să își protejeze confidențialitatea datelor, cum ar fi detectarea momentului în care alte persoane încearcă să le utilizeze imaginea ca poză de profil și posibilitatea de a li se sugera prieteni pe care ar putea dori să îi eticheteze în fotografii sau videoclipuri. În cadrul acestei actualizări, utilizatorilor din UE și Canada li se va oferi posibilitatea de a activa această opțiune. Folosirea ei este în întregime opțională pentru orice utilizator Facebook.

Reațeaua socială a pregătit o actualizare a politicii sale de termeni și confidențialitate, care include mai multe detalii, ca răspuns la întrebările legate de funcționarea serviciilor sale. Nu vor fi solicitate noi drepturi de colectare, utilizare sau partajare a datelor utilizatorilor pe Facebook. Platforma îi asigură pe aceștia că informațiile despre ei nu vor fi puse la dispoziția agențiilor de publicitate sau altor parteneri. Politica Facebook privind datele este în esență aceeași la nivel global. Cu toate acestea, utilizatorii din UE vor vedea detalii specifice, relevante numai pentru persoanele care locuiesc aici, de exemplu cum poate fi contactat ofițerul pentru protecția datelor din cadrul Facebook, funcție asigurată conform normelor GDPR. În același timp, nu există nimic diferit în ceea ce privește controalele și protecția datelor oferite de rețeaua socială în întreaga lume.

Cetățenii din UE vor începe să vadă aceste solicitări săptămâna aceasta, astfel încât să își poată exprima opțiunile înainte ca GDPR să intre în vigoare, în data de 25 mai. Ca parte a unei abordări treptate a Facebook, utilizatorii din celelalte părți ale lumii vor fi rugați să-și selecteze opțiunile într-o etapă programată puțin mai târziu iar informațiile vor fi prezentate în modalitatea cea mai relevantă pentru restul regiunilor.

Noile funcții referitoare la Setări și la Scurtăturile de confidențialitate anunțate luna trecută au fost construite ținând cont de GDPR iar utilizatorii vor începe să le vadă începând cu săptămâna aceasta. Instrumentele Facebook recent dezvoltate pentru accesarea informațiilor utilizatorilor le vor permite acestora vizualizarea, ștergerea, descărcarea și exportarea lor cu ușurință. Aceste instrumente sunt disponibile la nivel global, deși au fost proiectate pentru a respecta regulamentul GDPR. De asemenea, a fost actualizat Jurnalul de Activitate de pe mobil, pentru a le facilita utilizatorilor să vadă de pe dispozitivul mobil informațiile pe care le-au distribuit cu ajutorul Facebook.

În cadrul GDPR, persoanele cu vârsta cuprinsă între 13 și 15 ani din unele țări ale UE au nevoie de permisiunea unui părinte sau tutore pentru a le permite accesul la anumite funcții de pe Facebook – să vadă anunțuri bazate pe date de la parteneri și să includă opțiuni religioase și politice sau “interesat de” pe profilul lor. Acești adolescenți vor avea acces la o versiune mai puțin personalizată a Facebook, cu partajare restricționată și anunțuri mai puțin relevante până când vor obține permisiunea unui părinte sau tutore să utilizeze toate opțiunile oferite de rețeaua socială. Chiar și în cazul în care legea nu impune acest lucru, fiecare adolescent va fi întrebat dacă dorește să vadă anunțuri pe baza datelor de la parteneri și dacă vrea să includă informații personale în profilul său.

Facebook va continua să facă îmbunătățiri și ulterior anunțului de astăzi, dedicat angajamentului de a se asigura că utilizatorii înțeleg modul în care informațiile lor sunt folosite și cum le pot controla.