Ați observat că motorul de căutare Google este incapabil să mai găsească ceva relevant? Integrarea AI nu a dus și la un focus pe răspunsuri utile, ci din contră, AI promovează niște răspunsuri greșite sau care ignoră întrebarea. Și îți oferă discuții similare de pe Reddit sau Quora. Totuși, ai șanse ca prin comentarii cineva să fi pus răspunsul corect. Iar acum Google accelerează integrarea AI și modificarea paginii de rezultate.
Schimbări majore pentru Google Search
În ciuda faptului că debutul căutării AI de la Google a fost dificil, compania crede că AI este viitorul căutării. Google tocmai a anunțat că va lansa o serie de funcții noi care vor duce căutarea Google și mai departe de clasica pagină tradițională de link-uri albastre. Va folosi modelele Gemini AI pentru a schimba atât modul în care apar rezultatele, cât și modul în care utilizatorii adresează interogări Google.
Cel mai dramatic exemplu este o experiență de căutare complet nouă, care utilizează AI pentru a organiza aspectul paginii, grupând rezultatele în diferite categorii și împingând videoclipuri, link-uri de forum (Reddit și Quora) și alte widget-uri în partea de sus a paginii.
Rezultatul arată la kilometri distanță de obișnuita listă de pagini web.
Cel puțin pentru moment, Google vede această nouă pagină de căutare ca fiind utilă doar pentru mai multe interogări deschise la care AI Overviews nu le poate răspunde direct. De aceea, pentru început, se va activa numai atunci când utilizatorii caută idei de rețete, deși intenționează să o extindă și la alte subiecte în timp.
Noua pagină de căutare va fi doar pe mobil deocamdată, deși există toate motivele pentru a ne aștepta ca aceasta să fie experiența standard și desktop-uri pe viitor. Este un act de echilibru dificil, dar există câteva vești bune pentru editori: Google spune că introduce hyperlinkuri în rezultatele AI Overview. Până acum, răspunsurile AI includeau doar linkuri către sursele de dedesubt, dar acum utilizatorii vor vedea linkuri în text care merg direct la sursa informațiilor. Google spune că testele timpurii au arătat o creștere a traficului către site-urile web conectate, deși a refuzat să ofere cifre specifice.