Gigantul american Lyft a anunțat un acord pentru preluarea companiei europene FreeNow de la BMW și Mercedes-Benz Mobility pentru aproximativ 197 de milioane de dolari în cash. Achiziția deschide pentru prima dată piața europeană pentru Lyft. Compania a operat doar în SUA și Canada de la lansare în 2012. Astfel vor putea concura mai bine cu cel mai mare rival, Uber.
Lyft preia Freenow
Acordul a fost anunțat de Lyft pe site-ul lor oficial. Mi-am făcut odată cont de Lyft și am folosit odată în SUA. Apoi am uitat complet. FreeNow au fost activi și la noi până în 2022. Apoi au plecat.
FreeNow operează acum în nouă țări și în peste 150 de orașe din Austria, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Polonia, Spania și Regatul Unit. Mișcarea vine la câteva luni după ce FreeNow a spus că concentrarea sa strategică asupra afacerii sale cu taxiuri a dus la o creștere anuală de 13% și că atinge pragul de rentabilitate.
Lyft a spus că fuziunea aproape că își va dubla piața totală adresabilă la peste 300 de miliarde de călătorii cu vehicule personale pe an și va crește rezervările anuale brute cu aproximativ 1,14 miliarde de dolari.
„Suntem pe o cale ambițioasă de a construi cea mai bună platformă de mobilitate, cea mai obsedată de clienți din lume, iar intrarea în Europa este un pas important în călătoria noastră de creștere”, a declarat David Risher, CEO Lyft, într-o declarație. “Am găsit partenerul perfect în FreeNow și putem învăța multe de la echipă. Abordarea locală a FreeNow reflectă valorile Lyft și întruchipează scopul nostru – de a servi și de a conecta“.
Într-o declarație de săptămâna aceasta, BMW și Mercedes-Benz Mobility au declarat că vor continua să se concentreze pe operațiunile lor de bază, pe lângă electrificare, inteligență artificială și decarreducerea emisiilor de carbon.
Lyft a spus că nu vor exista modificări imediate în experiența clienților FreeNow, dar că „în timp, noi beneficii vor fi disponibile șoferilor și pasagerilor FreeNow”. A spus că cele două companii se vor concentra pe integrare, astfel încât utilizatorii să poată folosi oricare dintre aplicații atunci când se află în America de Nord sau în Europa.
Tranzacția este de așteptat să se încheie în a doua jumătate a anului 2025.