Microsoft va achiziționa Activision, comnpania care produce Call of Duty, World of Warcraft și Diablo, conform unui anunț oficial. Acordul va evalua Activision la 68,7 miliarde de dolari, cu mult peste cele 26 de miliarde de dolari plătite de Microsoft pentru a achiziționa LinkedIn în 2016.

Microsoft va cumpăra Activision Blizzard

Focus pe gaming

Este cea mai mare investiție Microsoft în domeniul jocurilor, iar compania americană spune că va fi a treia companie de jocuri ca mărime „după Tencent și Sony” odată ce tranzacția se încheie.

Microsoft intenționează să adauge multe dintre jocurile Activision la Xbox Game Pass. Odată cu achiziționarea Activision, Microsoft va publica în curând francize precum Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty și Candy Crush. „Vom oferi cât mai multe jocuri Activision Blizzard putem în cadrul Xbox Game Pass și PC Game Pass, atât titluri noi, cât și jocuri din catalogul incredibil al Activision Blizzard”, a spus Phil Spencer, vicepreședinte Microsoft care se ocupă de partea de jocuri.

ads

Cu trei miliarde de oameni care joacă în mod activ jocuri astăzi, plus o nouă generație cufundată în bucuriile divertismentului interactiv, jocurile sunt acum cea mai mare și cea mai dinamică formă de divertisment. „Gamingul este cea mai dinamică și interesantă categorie de divertisment pe toate platformele de astăzi și va juca un rol cheie în dezvoltarea platformelor metaverse”, a declarat Satya Nadella, președinte și CEO, Microsoft. „Investim profund în conținut, comunitate și cloud de clasă mondială pentru a introduce o nouă eră a jocurilor care pune jucătorii și creatorii pe primul loc și face jocurile sigure, incluzive și accesibile tuturor.”

La încheierea tranzacției, Activision Blizzard va raporta direct lui Phil Spencer, șeful Microsoft Gaming. Acest lucru sugerează că CEO-ul Activision Blizzard, Bobby Kotick, care a fost implicat recent într-o mare de controversă alături de restul companiei, ar putea fi pe cale de ieșire odată ce înțelegerea este încheiată, deși acest lucru nu este încă clar. El a fost implicat într-un scandal de discriminare și hărțuire, rapoartele acuzându-l că acoperă personal hărțuitorii și maltratează angajate.

Achiziția Activision Blizzard de către Microsoft s-ar putea confrunta cu o luptă dificilă cu FTC (autoritatea americană care reglementează comerțul). Aceasta nu mai este într-o dispoziție prietenoasă cu achizițiile de tehnologie. Însă faptul că Microsoft a anunțat deja treanzcația înseamnă că este încrezător că va trece probabil. Principalii rivali sunt din China (Tencent) și din Japonia (Sony).