Nvidia ACE este următoarea platformă AI pentru dezvoltarea de jocuri video. A fost prezentată la Computex de Jensen Huang, CEO Nvidia, iar scopul este să facă personalele virtuale din jocuri mai inteligente. Vor fi capabile de chat mai avansat și mișcări mai apropiate de cele ale jucătorilor reali.
Nvidia ACE pentru jocuri
Există multe moduri în care poți avea un chat text cu un model AI, de la ChatGPT la Google Bard sau altele. Următoarea frontieră pentru AI este aducerea puterii AI pentru personajele virtuale din jocuri. Acestea, în loc să ai un set standard de interacțiuni, vor putea avea o conversație deschisă cu mai multe opțiuni.
În timpul discursului său Computex 2023, CEO-ul Nvidia, Jensen Huang, a dezvăluit ACE for Games, un serviciu de modele AI, conceput pentru a aduce la viață personajele jocului. Folosesc conversația în limbaj natural, expresii faciale și text-to-speech. Huang a arătat o demonstrație a jocului în care un NPC (non-player character) pe nume Jin, care conduce un magazin de tăiței ramen, a interacționat cu un jucător uman care punea întrebări cu vocea și primea răspunsuri cu sunet real, care se potrivesc cu povestea jocului.
În demo, jucătorul (numit Kai), intră în magazinul de ramen al lui Jin, îl întreabă cum se simte și poartă o conversație despre faptul că zona are o rată ridicată a criminalității. Kai întreabă dacă poate ajuta și Jin răspunde spunând că „dacă vrei să faci ceva în privința asta, am auzit zvonuri că puternicul lord al crimei Kumon Aoki provoacă tot felul de haos în oraș. El ar putea fi rădăcina acestei violențe”. Kai îl întreabă unde să-l găsească pe Aoki, iar Jin îi spune, punând utilizatorul în căutarea lui.
Nvidia ACE for Games va oferi acces de mare viteză la trei componente diferite care există deja. Primul, Nvidia NeMo, este un cadru AI pentru instruirea și implementarea chatului și include un sistem „Guardrails”, care este conceput pentru a preveni conversațiile AI inadecvate. Acest lucru ar împiedica NPC-urile să răspundă la solicitări inadecvate, în afara subiectului.
Nvidia Riva este soluția de transmitere a vorbirii în text/text în vorbire a companiei. În fluxul de lucru ACE pentru jocuri, un jucător va pune o întrebare prin microfonul său, iar Riva o va converti în text care este transmis LLM. LLM va genera apoi un răspuns text pe care Riva îl transformă înapoi în vorbire pe care utilizatorul o va auzi. Desigur, ne-am aștepta ca jocurile să arate și răspunsurile în text. Puteți încerca singuri capabilitățile de conversie a vorbirii în text și text în vorbire ale Nvidia Riva pe site-ul companiei.