Mai demult, Bill Gates spunea că: ”In viitor afacerile vor fi de două feluri-pe internet sau deloc”, și iată că acel viitor a devenit prezent. În momentul de față, dacă nu ești prezent online cu afacerea ta (indiferent de domeniul în care-ți desfășori activitatea), este că și cum nu ai există deloc pe piața respectivă, scrie Risco.ro.
Însă, într-o lume atât de competitivă precum cea de astăzi, să exiști în online nu mai este deloc suficient. Că să te dezvolți, ai nevoie să fii cu un pas înaintea competitorilor și poți face asta, oferindu-le clienților tăi cea mai bună experiență online. Ușer Experience (UX) te poate ajută să crești sau te poate scoate definitiv de pe piață.
User Experience sau experiență utilizatorului uman în condițiile interacțiunii cu produsul, serviciul sau compania. În mediul online, UX conține percepția, emoțiile, atitudinea și comportamentul unui om atunci când utilizează un website, o aplicație sau un magazin online. Că să realizezi un UX bun ai nevoie că un întreg sistem format din interfață, aspectul unui site, funcționalitate și utilitate să fie la cotele cele mai înalte.
Așadar, pentru orice afacere care-și desfășoară activitatea în mediul online, este extrem de important cum funcționează site-ul companiei, cât de ușor se găsesc informațiile de care utilizatorul are nevoie, cât de repede se încărca pagină de web, dar și cât de ”eye-catching” este aspectul/interfață respectivului site. Întreg sistemul trebuie să funcționeze bine astfel încât UX să fie cât mai bun.
Și pentru că în mediul online UX este primul lucru care contează, în spatele realizării unui site sau a unei aplicații există o întreagă armată de specialiști care lucrează împreună pentru îmbunătățirea gradului de utilizare a respectivului site/aplicație. Fiecare buton trebuie să fie la locul potrivit, trebuie să aibă culoarea potrivită pentru a atrage atenția și a declanșă decizia de cumpărare, fiecare poză de pe site trebuie să aibă dimensiunea corespunzătoare și fiecare informație trebuie aibă claritatea necesară pentru a genera efectele scontate. Iar că toate acestea să se întâmple sunt necesare studii, analize complete și țeste detaliate care să ia în considerare mentalitatea utilizatorului și cerințele acestuia pentru un anume produs/serviciu.
În procesul de realizare a UX, trebuie implicate toate departamentele unei companii, pentru că fiecare are de furnizat informații importante legate de utilizatori și piață produselor respective. Un brainstorming cu departamentele de vânzări, call center, manageri de produs, programatori și business analysts poate fi de mare ajutor pentru că fiecare dintre aceștia pot oferi informații clare despre preferințele și comportamentul utilizatorilor.
Citește continuarea acestui raport despre User Experience ->>