Nvidia a anunțat astăzi că jocul Quake II RTX va fi disponibil gratis, începând cu data de 6 iunie. Quake II RTX este primul joc din lume care beneficiază de path tracing, o tegnică de ray tracing care unifică toate efectele de iluminare precum umbrele, reflexiile, refracțiile și altele într-un isnugr algoritm de ray tracing. Rezultatul reprezintă un look spectaculos, complet nou, pentru Quake II creat de id Software, lasat inițial în 1997.



Am povestit despre tehnologii Nvidia, inclusiv ray-tracing ->>

Quake II RTX include primele trei niveluri single player ale clasicului joc pe PC. Gamerii care deja dețin Quake II se pot bucura de întregul joc cu ray tracing, inclusiv modurile deathmatch și cooperative multiplayer. Aspectul grafic impresionant al jocului clasic a fost realizat printr-o tehnică de ray-tracing denumită path tracing, care se aplică razelor de lumină din imagine într-un mod în care înglobează toate efectele într-unsingur algoritm de ray-tracing. Această formă de randare este utilizată în grafica de PC în filme, dar până de curnd era mult prea costisitoare pentru jocuri.

Efectele de iluminare din Quake II RTX sunt atât de avansate încât necesită suport hardware pentru ray tracing, cum ar fi nucleele RT din arhitectura Turing și plăci grafice Nvidia GeForce RTX, pentru a rula în timp real. Specificațiile minime pentru a rula Quake II RTX în timp real încep de la o placă grafică GeForce RTX 2060.

Noul nivel de realism din Quake II RTX include iluminare dinamică în timp real, care recreează în mod realist lumina solară. Materialele fizice sunt și ele randate cu exactitate. De exemplu, lumina se va refracta în mod realist printr-un pahar cu apă, suprafețele emițătoare de lumină vor genera efecte solare realiste, suprafețele vor oferi reflexii clare ale imaginilor, iar sursele de lumină vor ilumina în mod corespunzător obiectele înconjurătoare. Detaliile și texturile armelor au fost și ele îmbunătățite. Pe lângă acestea, a fost adăugat și un denoiser pentru a crește calitatea imaginii.

Quake II RTX folosește Nvidia VKRay, o extensie care le permite dezvoltatorilor de jocuri care folosesc API-uri Vulkan să adauge efecte ray-traced jocurilor. Având la bază Q2VKPT, o versiune de joc creată de Christoph Schied folosind motorul de joc open-sourced pentru Quake II, Quake II RTX este un joc ray-traced în totalitate, a cărui grafică este randată prin Vulkan și dispune de suport pentru Linux.

Dan Dragomir

editor at Computerblog.ro
Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Autorul poate fi contactat pe adresa [email protected]
!! NU SUNT MAGAZIN SAU SERVICE !!