Mai mult de jumătate dintre români (53%) foloseau smartphone la finalul anului trecut, comparat cu 12% la final de 2012, conform unui studiu compandat de Google. În tot acest timp utilizarea PC-ului a scăzut de la 88% acum 4 ani la 79% în 2016, spune firma care face sondajul, Kantar TNS.
Credit foto: © Szefei | Dreamstime.com – smartphone & computer
Pentru mulți români, smartphone-ul a adus o schimbare semnificativă în viața de zi cu zi. Chiar dacă acest lucru se reflectă la nivelul tuturor categoriilor demografice, tinerii folosesc cel mai mult smartphone-ul ca un asistent personal. Cam 91% dintre cei cu vârste de sub 25 de ani utilizează smartphone-ul, față de 24% în urmă cu 4 ani. Smartphone-ul este sursa de informații: 73% utilizează motoare de căutare pe dispozitivul mobil, iar 79% vizitează platforme de social media. Distracție: 75% dintre tineri vizionează video-uri pe smartphone cel putin odată pe săptămână. Smartphone-ul este dispozitivul preferat al tinerilor pentru activități cotidiene precum: să asculte muzică (66%), să știe cât e ceasul (71%) sau să facă poze (65%) .
De ceva timp, smartphone-ul nu mai reprezintă dispozitivul secundar. La nivel global, aproximativ o treime dintre utilizatorii de smartphone accesează internetul mai des de pe smartphone decât pe computer. În România, 38% dintre utilizatorii de smartphone spun că accesează mai des internetul de pe telefon decât de pe computer. Doar 17% dintre utilizatorii de smartphone din România folosesc preponderent computerul pentru a intra pe internet.
În același timp, oamenii folosesc mai multe dispozitive decât în trecut. Întrebați în 2012 în legătură cu ce dispozitive utilizează – smartphone, tabletă sau computer, 50% dintre români au răspuns că folosesc un singur dispozitiv, 10% două și doar 2% toate cele 3. La finalul lui 2016, cei mai mulți dintre români (31%) spun că utilizează două dispozitive (unul singur – 25%, trei dispozitive – 15%). Acest studiu documentează 5 ani de cercetare (între 2012 și 2016), în care Google și Kantar TNS au susținut peste 625.000 de interviuri cu oameni din toată lumea. Studiu a fost realizat în 40 de țări, printre care și România.