CEO-ul Qualcomm, Cristiano Amon, a confirmat pentru CNBC că lucrează împreună cu Samsung și Google la un joint-venture, care va produce o pereche de ochelari smart care se vor conecta la telefoane. Ceea ce a început odată ca un concurent al căștilor Apple Vision Pro, a rămas până acuma un mister. Dar recent, într-un interviu, CEO-ul Qualcomm, Cristiano Amon, a limpezit lucrurile și a prezentat un plan mai ok.

Samsung Google Qualcomm glasses

Ochelari smart Samsung – Google – Qualcomm

În loc de un set de ochelari XR care ar fi cu baterie sau legat de priză, cele trei companii vor o pereche de ochelari inteligenți cu realitate mixtă care se leagă la telefon. Astfel se va reduce o mare parte din greutatea, puterea de procesare și nevoile de baterie ale dispozitivelor tradiționale. Desigur, va consuma mai rapid bateria telefonului, dar asta este altă discuție.

Va fi un produs nou, va fi o experiență nouă”, a spus Amon pentru CNBC. „Dar ceea ce mă aștept cu adevărat să iasă din acest parteneriat, vreau ca toți cei care au un telefon să meargă să-și cumpere ochelari însoțitori pentru a-i fi alături”. Sună ca un plan pentru a face vânzări mai mari. Însă toate dispozitivele de gen pe care le-am văzut păreau cumva inutile.

Având în vedere implicarea Qualcomm în realizarea unor ochelari inteligenți cum ar fi Meta Ray-Ban și Xreal Air 2 Ultra, dar și experiența Samsung și Google în construirea de dispozitive inteligente și platforme Android, cooperarea lor ar părea sortită succesului. Însă nu totdeauna marile corporații știu să aloce cei mai buni oameni sau să îi convingă pe aceștia să colaboreze în astfel de echipe făcute peste noapte.

Qualcomm a prezentat deja un procesor Snapdragon AR1 Gen 1, care a fost proiectat special pentru experiențe de realitate mixtă în factori de formă mai mici, cum ar fi ochelarii. La Mobile World Congress la începutul acestui an, compania a prezentat un design de referință, unul pe care îl împărtășește cu producătorii de hardware ca sursă de inspirație, iar dispozitivul părea promițător.

Ochelarii de realitate virtuală și augmentată sunt încă o piață mult mai mică decât smartphone-urile. International Data Corporation (IDC) se așteaptă ca 9,7 milioane de căști VR și AR să fie livrate în acest an, cu mult mai puțin decât prognoza de 1,23 miliarde de smartphone-uri.

Plângerile obișnuite cu dispozitivele AR și VR, care până acum au fost de obicei dispozitive foarte mari, rămân aceleași: că nu sunt confortabile, prea scumpe, iar experiența dă dureri de cap.