Vânzările de smartphone au scăzut în Europa în trimestrul al doilea din 2022. Astfel se continuă scăderea începută în primul trimestru, scrie Counterpoint. Xiaomi este compania care continuă să piardă teren, în timp ce rivalii trec mai bine peste criză.
Sursa foto: https://ro.depositphotos.com/
Cum au evoluat jucătorii din top 5
Trimestrul 1 din 2022 a fost cel mai prost primul trimestru pentru livrările de smartphone-uri din Europa comparabil cu nivelul din 2013, pe baza datelor Counterpoint Research. În al doilea trimestru, piața a scăzut cu încă 13% față de T1, atingând un total de 40,3 milioane de unități livrate.
În comparație cu T2 a anului trecut, piața a scăzut cu 11%, dar asta nu dă o imagine completă a dinamicii interesante la locul de muncă. Războiul, penuria de cipuri, economia instabilă și noile crize COVID-19 aiu creat probleme producătorii de smartphone-uri.
- Samsung pare să treacă mai bine peste criză. Samsung a rămas furnizorul numărul unu al Europei și a crescut atât livrările, cât și cota de piață de-a lungul anului, dar acest lucru s-a datorat în mare parte faptului că T2 2021 a fost cel mai scăzut total al livrărilor Samsung în Europa din peste un deceniu din cauza închiderii fabricilor din Vietnam. Totuși, comparativ cu T1 2022, livrările europene ale Samsung au scăzut cu aproape un sfert din cauza retragerii sale din Rusia.
- Apple evoluează stabil. De asemenea, Apple a crescut atât livrările, cât și cota de piață de la an la an în Europa – în mare parte datorită lansării iPhone SE compatibil 5G. Telefoanele Apple rămân în topul vânzărilor. Dar cifrele au scăzut trimestrial din același motive ca Samsung.
- Xiaomi a scăzut de la un vârf din T2 2021, care a fost cel mai bun trimestru din Europa vreodată. Compania pare să fie afectată în mod deosebit de problemele de aprovizionare. Cota sa a scăzut de la 27% anul trecut la 19% acum. Xiaomi scăzuse și în primul trimestru 2022 cel mai puternic. Cu toate acestea, Xiaomi a profitat la maximum de retragerea din Rusia a Samsung și Apple și a câștigat semnificativ trimestrial, în special în Europa de Est.
- Oppo a fost puternic afectat de problemele de aprovizionare și de producție din China, având un trimestru mai slab.
- Realme a înregistrat o creștere anuală de două cifre, devenind cel mai popular brand nou.