La 30 iunie 2022, Telekom Romania Mobile înregistra 3,94 milioane de clienți, în creștere cu 11,3% față de anul precedent. În cel de-al doilea trimestru al anului curent, operatorul a marcat aproape 120.000 de noi utilizatori în valoare absolută.

Dina Tsybulskaya

Compania a avut la finalul trimestrului 1,78 milioane de abonați, în creștere cu 5,3% față de T2 2021, și 2,15 milioane de utilizatori prepaid, în creștere cu 16,8% față de aceeași perioadă a anului trecut. Conform datelor companiei, 80% dintre clienții Telekom Mobile sunt promotori ai serviciilor și ale noilor abonamente NELIMITAT. Toate aceste rezultate sunt o dovadă a eforturilor Telekom Mobile de a înțelege nevoile clienților și de a le oferi soluțiile cele mai potrivite.

Creșterea numărului de clienți a venit pe fondul eforturilor continue ale companiei de a îmbunătăți calitatea rețelei, pe lângă lansarea unor oferte comerciale atractive. În ultimul an, calitatea rețelei Telekom Mobile a crescut în 1.200 de localități, cu 10,6 milioane de locuitori, iar în ultimele șase luni lucrările de îmbunătățire au dus la o acoperire mai bună în peste 440 de zone urbane și rurale, cu un total de 345.000 de locuitori, în timp ce acoperirea 4G a depășit 98% din populație.

În plus, compania își continuă planul ambițios de conectare a stațiilor sale de bază la panouri solare, pentru a înlocui sursele actuale de energie cu surse de energie regenerabilă. Aceasta este o investiție care va reduce considerabil amprenta de carbon a companiei în următorii ani și care va contribui la asigurarea unui viitor mai verde pentru România.

Venituri în creștere și profit dublu

Performanța Telekom Mobile s-a reflectat în rezultate pozitive pentru achiziția și retenția clienților. În trimestrul 2 2022, veniturile au crescut cu 4,7% față de aceeași perioadă a anului 2021, până la 78,2 milioane de euro, luând în considerare referința de raportare fără impactul operațiunilor wholesale (MVNO) și alte venituri legate de operațiunile fixe. Pentru primele șase luni ale anului, veniturile au fost de 156,6 milioane de euro, în creștere cu 3,1% față de anul precedent.

În al doilea trimestru, EBITDA s-a dublat față de T2 2021, ajungând la 13,7 milioane de euro, în timp ce, pentru perioada de șase luni, creșterea a fost de 165% față de primele șase luni ale anului precedent, ajungând la 25,4 milioane de euro. Pe lângă aceste realizări, Telekom Mobile a făcut pași decisivi pentru a deveni un operator digital. Numărul de clienți care primesc factura în format electronic a crescut cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar numărul de plăți digitale a crescut, de asemenea, cu 18% față de T2 2021. În plus, compania a crescut cu 43% numărul proceselor automatizate cu ajutorul roboților (RPA), comparativ cu aceeași perioadă din 2021, ceea ce contribuie atât la simplificarea experienței clienților, cât și a muncii angajaților companiei.

La sfârșitul celui de-al doilea trimestru, Telekom Romania Mobile și-a mutat activitatea în noua locație, @Expo. „Ne-am mutat recent compania într-o clădire nouă, care se potrivește mai bine cu atitudinea noastră de challenger în domeniul telefoniei mobile și cu noua direcție strategică a companiei. Este un loc de inspirație proaspătă care cu siguranță îi va motiva pe colegii mei”, a menționat Nicolas Mahler.

La jumătatea lunii iunie, Telekom Mobile a lansat oferta de vară, încă disponibilă pentru clienți, cu noile planuri tarifare NELIMITAT cu conectivitate nelimitată în România (internet, voce și SMS) și acces la serviciul de roaming în Spațiul Economic European (SEE) inclus din start, conform reglementărilor Roam Like at Home, aplicabile tuturor clienților din SEE.