Frecvent, în mediul online, se desfășoară campanii de fraudă prin care utilizatorii sunt informați că pot câștiga premii, constând în telefoane de ultimă generație, de la partenerii Telekom sau de la alte companii renumite din România, în schimbul completării unui chestionar online. Fraudele pot avea loc prin mesaje scrise, apeluri telefonice, e-mail sau alte site-uri care imită Telekom Romania, cu intenția de a induce în eroare.

Fraude online în numele Telekom

De cele mai multe ori, acestea sunt ascunse sub diverse programe de recompensare a clienților, în care aceștia sunt invitați să furnizeze informații personale sau date de identificare, precum nume, prenume, CNP, adresa locuinței, parole, cod abonat, informații privind carduri bancare (număr card, cod CVC, PIN) etc.

Telekom Romania nu organizează astfel de campanii și atenționează clienții să nu dea curs mesajelor prin care sunt rugați să apeleze numere de telefon sau să acceseze link-uri indicate pentru revendicarea premiilor, fără a verifica autenticitatea campaniilor sau concursurilor online, prin mesageria privată Facebook Telekom Romania sau la numărul de telefon 1234.

Toate campaniile cu premii organizate de Telekom se desfășoară doar pe paginile oficiale de comunicare ale companiei și nu sunt condiționate de efectuarea de plăți sau de comunicarea de informații personale.

ads

Câteva exemple de moduri prin care poți fi păcălit:

  • ai câștigat un premiu, dar site-ul nu este telekom.ro și nu există afiliere cu Telekom Romania;
  • ești invitat să completezi un formular cu datele personale pe unul dintre site-urile pentru care nu există afiliere cu Telekom Romania;
  • sunt publicate comentarii false cu imagini de pe internet, pentru a-ți inspira încredere;
  • ți se promite livrarea premiilor în schimbul unor bani și la prețuri nerealiste;
  • menționează cuvintele „Termeni și Condiții” fără ca pagina din site să fie disponibilă;
  • îți oferă informații menite să-ți câștige încrederea (de exemplu, livrarea DHL);

Cum recunoști o înșelătorie online:

  • observi greșeli de gramatică și de ortografie;
  • site-ul, mesajul sau operatorul care te sună ți se adresează impersonal și nu folosește datele tale personale: nume și prenume, cod de abonat, codul facturii etc;
  • adresele de e-mail sunt similare celor folosite de Telekom Romania, dar au denumiri ușor modificate sau litere înlocuite (ex. „Telecom” sau „Telkom” în loc de Telekom);
  • în mesaje sau e-mail, primești linkuri care fac trimitere la alte site-uri în afară de telekom.ro sau având URL/adresa web ușor modificate;
  • ți se solicită acțiuni rapide: să transferi o sumă de bani, să tastezi coduri personale pe telefon, să confirmi date de autentificare, să te autentifici în contul tău de pe o pagină web falsă, pentru a primi bunuri sau premii câștigate în urma unor concursuri la care nu ai participat;
  • ți se solicită să semnezi un contract de servicii pentru a obține beneficii financiare sau dispozitive;

Mai multe găsiți aici.