Izolarea determinată de pandemia de coronavirus a condus la adoptarea accelerată a serviciilor online și la un consum ridicat de conținut digital, inclusiv în rândul copiilor. Aceștia petrec în prezent mai mult timp online decât oricând – pentru a învăța, a se juca sau pentru a-și face prieteni.




Potrivit rezultatelor celui mai recent sondaj realizat de ISRA Center pentru Telekom Romania, 75% dintre părinți consideră internetul o componentă importantă și foarte importantă pentru dezvoltarea copiilor.

Permisiunea părinților în a accesa internetul nu înseamnă și controlul activității pe care copiii o desfășoară online. 47% dintre părinți consideră că internetul este utilizat în scopuri educaționale de către copii, în timp ce doar 27% dintre copii afirmă că utilizează internetul pentru școală online și teme. În realitate, internetul a devenit noul loc de joacă, 29% dintre copii îl utilizează pentru a se relaxa sau pentru distracție, comparativ cu 6%, procentul părinților care cred acest lucru.

Dar internetul este plin de pericole – de la cyberbullying, la prădători online, conținut neadecvat și multe altele, de care, din păcate, părinții sunt mult mai puțin conștienți, în comparație cu pericolele „din lumea reală”. Spre deosebire de acestea, pericolele online sunt adesea ascunse și invizibile.

Pentru a-i ajuta pe părinți să conștientizeze riscurile la care sunt expuși copiii, Telekom Romania a adus pericolele online în lumea reală, prin crearea „Parcului online” din video. Acesta reprezintă un experiment social unic, prin care părinții sunt puși față în față cu amenințarea viscerală a pericolelor online.

Fiecare „atracție” din parc reprezintă o adevărată amenințare online:
– Standul Baloane de chat – prezintă părinților acronime pe care copiii le folosesc în chat-urile online;
– Oglinda magică – demonstrează efectele dureroase ale cyberbullying-ului, prin utilizarea de comentarii preluate din conversațiile online reale dintre copii;
– Cabina Foto – arată pericolele prădătorilor online care se ascund în sălile de chat, pe rețelele de socializare și în jocuri;
– Jucăriile XXX – transmite mesajul despre expunerea la conținut neadecvat care afectează copiii.

Niciun copil nu a fost afectat emoțional sau fizic în timpul experimentului social. Aceștia s-au distrat, în timp ce impactul emoțional asupra părinților a fost copleșitor. A fost ca un duș rece, un apel de trezire pentru ca părinții să devină mai atenți la consumul digital al copiilor lor și la amenințările asociate.