Vânzările globale de smartphone-uri au crescut cu 4% față de anul precedent în trimestrul 3 din 2025, conform unui studiu Counterpoint Research. Samsung domină piața cu o cotă de 19% din livrări. Apple a ieșit în evidență ca marca cu cea mai rapidă creștere din top cinci, cu o creștere a livrărilor de 9% față de anul precedent. Livrările Google au crescut cu 18% față de anul precedent.
Telefoanele ignoră inflația
Livrările globale de smartphone-uri au înregistrat o creștere de 4% față de anul precedent în trimestrul 3 din 2025, conform estimărilor preliminare ale Market Monitor al Counterpoint Research. În timp ce piețele mature, precum America de Nord și Europa, au scăzut în timpul trimestrului, piețe precum India, Orientul Mijlociu și Africa, Japonia și părți din Asia-Pacific au înregistrat o creștere robustă, impulsionând livrările globale generale.
Comentând asupra pieței, analistul senior Shilpi Jain a declarat: „cererea de modele premium pe piețele dezvoltate a rămas puternică, în timp ce dispozitivele 5G economice au câștigat teren în regiunile de creștere, precum India, părți din APAC și MEA. Cu toate acestea, scăderea ritmului din China din cauza lichidării stocurilor și încrederea scăzută a consumatorilor din America Latină au menținut creșterea moderată. Japonia și-a menținut impulsul, înregistrând o creștere de 15% față de anul precedent, determinată de cererea susținută pentru iPhone 16 și iPhone 16e. Modelele premium Galaxy S25 de la Samsung au câștigat, de asemenea, o tracțiune puternică pe piață”.
Orientul Mijlociu și Africa a înregistrat o creștere impresionantă a livrărilor în timpul trimestrului, de 14% față de anul precedent, determinată de performanța puternică a Samsung și Xiaomi, în timp ce Apple a condus segmentul premium. Creșterea a fost determinată de portofolii largi de produse de gamă medie, susținute de cererea pentru întoarcerea la școală și de acumularea de stocuri înainte de sărbători.
Livrările de smartphone-uri din India au crescut cu 9% față de anul precedent, determinate de cererea de la începutul sezonului festiv, de îmbunătățirea percepției consumatorilor datorită măsurilor recente de sprijin guvernamental și de adoptarea puternică a dispozitivelor premium și de gamă medie, susținută de reduceri agresive și promoții pe canale.
- Samsung continuă să conducă piața cu o cotă de livrare de 19% în trimestrul 3 al anului 2025 și o creștere de 6% față de anul precedent. Creșterea a fost determinată în principal de gama de produse Galaxy A de la Samsung. Recent lansatul Galaxy Z Fold7 a înregistrat o performanță puternică pe piață datorită cererii utilizatorilor timpurii, promoțiilor agresive din partea operatorilor și interesului continuu al consumatorilor pentru formatul pliabil.
-
Livrările globale ale Apple au crescut cu 9% față de anul precedent în trimestrul 3 al anului 2025, cea mai rapidă creștere dintre primele cinci mărci. Producătorii de echipamente originale au înregistrat o creștere puternică în Japonia, China, Europa de Vest și în anumite părți ale APAC. Noua serie iPhone 17 lansată a fost bine primită pe piață, înregistrând pre-rezervări record în toate regiunile.
-
Xiaomi a menținut locul trei, cu o cotă de livrare de 14% și o creștere de 2% față de anul precedent. Marca a câștigat cotă în Asia de Sud-Est, MEA și America Latină, în special în segmentele bugetare și medii, impulsionată de parteneriatele cu operatorii, promoții și consolidarea canalelor offline și online.
-
OPPO și vivo au ocupat pozițiile a patra, respectiv a cincea pe piața globală a smartphone-urilor în timpul trimestrului. Creșterea modestă a OPPO a fost determinată de performanța puternică pe piețele din Asia de Sud-Est și MEA cu modelele sale 5G accesibile, în timp ce sub-marca sa OnePlus a reapărut în China și India. Între timp, vivo a câștigat tracțiune solidă în India și Asia de Sud-Est, continuând în același timp să își extindă prezența în MEA.
-
În afara primelor cinci mărci, Google a înregistrat o creștere puternică de 18% față de anul precedent a livrărilor. Seria sa Pixel 9 a avut rezultate bune pe piață, în timp ce integrarea inteligenței artificiale și extinderea geografică sunt, de asemenea, motorul creșterii.


