Xiaomi Mi 4i este o versiune realizată de chinezi special pentru piața din India. Compania crede că poate cuceri a doua mare piață a lumii după același mdel ca și în China: tehnologie de top și preț bun. În orice caz, modelul nu este ieftin pentru indieni, având un preț de cel puțin trei ori mai mare decât modelele ieftine de acolo.

Xiaomi mi 4i

 

V-am dat acest exemplu nu pentru că m-ar interesa neapărat Mi 4i, ci pentru că sunt convins că Xiaomi va ataca piața europeană. Este doar o chestiune de timp. După ce au cucerit piața chineză și au depăși Apple, Samsung și competitorii de acolo precum Lenovo, Huawei, ZTE, cei de la Xiaomi au atacat acum India. Cu peste 1 miliard de locuitori, fiind și relativ aproape de ei, India este o piață foarte importantă. Dar care este următorul pas? Să meargă în SUA unde sunt de cinci ori mai puțini cumpărători și unde contează brandul? Sau să atace piețele în dezvoltare?

America de Sud este probabil următoarea țintă, dar vor ajunge și în Europa. Hai să vedem ce dotări are Xiaomi Mi 4i, la 200 de dolari: ecran de 5 inch Full HD, precum vârfurile de gamă, procesor Snapdragon 615, un octa-core pe 64 de biți foarte puternic, 2GB de RAM, 16GB și slot de carduri, tehnologie 4G și dual-SIM. Camera foto integrată este de 13 megapixeli și este lăudată în review-uri, fiind cea de la Mi Note. Terminalul este subțire, are 7,8 mm grosime, iar greutatea este de 130 de grame, bateria integrată este de 3120 mAh, una care va ține sigur o zi de utilizate.

Pe scurt, este un smartphone foarte bun, preț excelent, chiar nu ai motive să cumperi altceva. Iar Xiaomi nu este ca Allview sau E-Boda, să aibă mii de clienți nemulțumiți, probleme tehnice, garanții nerespectate. De-aia zic, când vor veni direct în Europa, cu prețurile lor, vor vinde mult și bine. Acum, firmele care aduc Xiaomi fac profit scumpind terminalele la nivel cu alte branduri.

O prezentare video: