Da, n-am avut mare încredere în recomandările online și-am avut o perioadă cauciucuri all-season, până era s-o pățesc rău de tot. Sigur că este comod, nu mai schimbi anvelopele nici vara, nici iarna, nu stai la coadă. Însă, exact ca în desene animate am urcat un deal de nici 20 de metri, iar pe la jumătatea lui roțile se învârteau normal, dar mașina mergea tot în spate…
Mă rog, era un pic de pantă, un pic de zăpadă, dar la așa ceva nu m-am așteptat. Pînă când am rămas efectiv în drum. A trebuit să parcurg cei 10 metri rămași împins de niște oameni de treabă. Mi-am jurat atunci că anvelope all-season nu voi mai folosi ever.
Așa că în primăvară mi-am adus aminte de discuția cum aleg anvelopele și am mers la Auto-Soft și-am cumpărat unele noi. Acum, pentru iarnă a fost foarte greu de ales, dar am ajuns la concluzia că nu cumpăr nici caucicuri de iarnă ieftine. Mă gândesc că sunt șanse să se comporte la fel ca alea all-season, aparent bine, dar când ai nevoie de să urci, rămâi blocat pe-acolo. Așa că am căutat o perioadă și-am găsit ceva interesant.
Nokian WR Snowproof
Special dezvoltate pentru clima din Europa Centrală, Nokian WR Snowproof te scapă de griji în cazul căderilor bruște de zăpadă și al șoselelor acoperite cu mocirlă. Noua tehnologie Nokian WR Snowproof oferă o aderență mai bună pe drumuri înzăpezite, mocirloase și umede – o caracteristică dorită de șoferi și, de multe ori, chiar necesară. Aderența fermă se bazează pe noul concept Alpine Sense Grip, în timp ce compozitul unic din cauciuc Alpine Grip garantează performanțe excelente în condiții de iarnă dintre cele mai diverse, la temperaturi variate. În această anvelopă premium ecologică, fiecare bloc de rulare și striație are un rol specific, oferind siguranță și confort în timpul condusului. Manevrabilitatea este echilibrată și ușor de controlat, chiar și în condiții surprinzătoare. Nokian WR Snowproof vine cu o rezistență foarte redusă la rulare, ceea ce înseamnă un consum scăzut de carburant și emisii reduse.
Nokian WR Snowproof este dezvoltată de Nokian Tyres, cel mai nordic producător de anvelope din lume și inventatorul anvelopei de iarnă. Compania deține peste o sută de brevete de siguranță pe timp de iarnă și este lider mondial în domeniul siguranței. Mai multe informații găsiți aici.
Din pacate, anvelopele marcate M+S (de iarna sau all-season) nu au in eticheta de produs nivelul de aderenta pe conditii de iarna
 
Anvelopele de iarna au in compozitie mai mult siliciu fata de cele de vara, fiind mai moi.
Insa poti folosi si anvelopele de vara, iarna, daca inaltimea profilului si distanta dintre caneluri sunt de min. 7cm.
Marketingul asta… te ajuta sa urci panta daca, profilul anvelopelor allseason era mai inalt (7cm).
Eu recomand folosirea allseason pe o perioada scurta, 3-4 ani.
Personal nu folosesc anvelope allseason, ci anvelope de vara cu jante aluminiu si jante tabla cu anvelope iarna.
 
Da, la început când erau noi, păreau ok allseason, chiar și iarna, deși la mine e mereu ghețuș. Totuși, evenimentul respectiv a fost după 3-4 ani de utilizare continuă. Dar oricum, am rămas cu o impresie negativă. Depinde mult dacă mergi doar prin oraș sau mai ieși pe la munte.