Honda Civic 2012, prima mașină care vine la teste anul acesta, mi-a lăsat impresia de lucru bine făcut, de, mașină japoneză. Dacă anul trecut aveam ocazia să testez hibridul Honda CR-Z, acum oamenii de la Honda Trading s-au gândit să promoveze o mașină care a avut succes în trecut la oamenii din IT&C. Honda Civic s-a lansat în 1972 și este la a noua generație. Prețurile sunt de la 14.450 euro (fără TVA) pînă la 19.290 de euro (fără TVA) – modelul testat. Plus eventualele opționale. De exemplu, sistemul multimedia care integrează și navigația prin satelit despre care o să vă povestesc mai jos.
Click pe imagini pentru mărire.
Am făcut 1.300 de kilometri pe drumurile patriei cu Honda Civic 2012 și concluzia este: recomand acest model din toată inima. A, nu vă grăbiți să trageți concluziile, voi face la final și o listă cu lucruri care nu mi-au plăcut sau care trebuie îmbunătățite. Poate la versiunea 2013.
Sumarul articolului:
Honda Civic – design
Probabil este primul lucru care îl observi la mașină și lucru care definește acest model. Au fost niște discuții legate de design-ul futurist al generației anterioare, modelul actual este mai rafinat, dar păstrează liniile fluide și aerodinamice, arată excelent dacă vrei o mașină care să iasă în evidență. Fără să mint sau să fiu plătit pentru asta, vă spun că am văzut trecători și șoferi care au întors capul după Honda Civic, lucru confirmat și de ceilalți care au testat modelele din serie. Chiar arată excelent și sincer este o alternativă pentru cei care nu doresc o mașină germană.
Plafonul panoramic este foarte bun, se poate acoperi dacă este soare. Foarte bun pentru copii, să admire peisajul la munte 🙂
Iar design-ul este extraordinar și în interior. Bordul este la fel de “extraterestru” ca și exteriorul. Când am ajuns la sediul Honda, mă așteptam la o adevărată lecție, cum funcționează fiecare buton, cum am avut parte cu ocazia altor teste. De unde, ei mi-au înmânat cheia și – la revedere. Sincer, am avut ceva emoții, dar mi-am dat seama pe parcurs că nu aveam de ce. Totul este gândit cu cap, intuitiv, la îndemână. Deși pare un bord de OZN, de fapt are aceleași funcții și butoane ca la orice mașină, doar cu atenție mare la detalii și setări.
Să mai notez câteva detalii despre interior. Mi-a plăcut ideea cu pielea. Mă temeam că pielea la interior este mai sensibilă decât materialul textil și se încinge mai tare. S-a dovedit că nu, nici vorbă. Ba din contră, este mai ușor de curățat.
Mi-au plăcut mult banchetele spate rabatabile, care creează suficient loc pentru bagaje suplimentare sau chiar biciclete puse înăuntru. Se poate rabata un singur scaun pentru un pachet mai mare, sau când aveți de luat 2 pasageri.
Iarăși o chestie care poate fi interpretabilă. Zicea cineva că nu este o mașină de familie. Ok, este compactă, dar am avut loc arhi-suficient. Are un portbagaj mare, suficient pentru week-end-uri și vacanțe (bagi lejer 5-6 trollere în portbagaj). Am mers cu patru pasageri fără să ne înghesuim. OK, cu copiii, poate că trei grași n-ar încăpea bine în spate. Dar vorbeam de familie… Da, este o mașină arhi-suficientă pentru familie.
Pentru design îi dau nota 9.5: [rating:9.5]
Pentru interior, nota 9 [rating:9]
Honda Civic – motor, consum
Am avut la teste versiunea pe benzină, 1.8 i-VTEC, manuală, 142 de cai. La 1.300 de kilometri, cu familia și bagajele, consumul mediu a fost 6,5 litri la 100 km. Menționez aici că nu i-am umflat roțile, chestie care ar fi dus probabil la media de 6.1 menționată de producător (am testat și se simte diferența, dar nu am avut timp de asta). Trecerea de la diesel-ul condus zilnic la benzinar, se simte. Mi se părea că pleacă greu de pe loc, că depășesc greu. Dar ține de două lucruri, pe care le-am descoperit din mers. Odată modul “eco” activat pentru a reduce per-total consumul. Apoi de faza cu ambreiajul la jumătate, care îți dă un plus de “zvâc”. În ultima zi am reușit lejer s-o fac să alerge și să plece prima de la stop. Chestie de acomodare și obișnuință.
Consumul a fost excelent pe București – Brașov sau pe autostradă. Scădea sub 5 și media a fost cam 5.9 – drum bun și liber, fără opriri. Cum ajungi pe serpetine sau în coloană, după vreun camion, consumul crește și se duce media în sus.
Noul Civic este disponibil în trei motorizări: versiunea 1.4 litri benzină, 1.8 litri benzină şi 2.2 litri i-DTEC diesel. Versiunea de 1.8 benzină poate fi echipată cu o transmisie automată în 5 trepte. Tare și diesel-ul și nici nu este mai scump.
Pentru partea de motor, consum și experiență finală, nota 8: [rating:8]
Honda Civic – tehnologie
Când vorbesc aici de tehnologie mă refer la IT&C, nu la cea din motor 🙂 Sunt multe dotări incluse care îți fac viața mai ușoară. Sistemul multimedia, care înțeleg că este opțional, include navigație GPS, cu o hartă foarte bună. Chiar a găsit fiecare drum, și cele județene, oferea alternative, făcea re-calculări automat dacă schimbam ruta. Mi-a fost de ajutor, am găsit diverse locații după numele străzii, chiar dacă era vorba de Vișeu de Sus sau Săpânța.
Are de asemenea handsfree prin Bluetooth. Poți conecta telefonul mobil la el și preia automat apelurile, mesajele text și altele asemenea. Foarte util, să nu mai cari căști după tine.
Sistemul audio din mașină mi s-a părut foarte bun, cu sunete clare, bass puternic, subwoofer. Comenzile pe volan sunt invenția secolului, nu mai trebuie să te întinzi după butoane, ai totul la îndemână.
La capitolul tehnologie în mașină intră și senzorii de parcare, plus camera de pe spate, foarte – foarte utilă în România.
Pentru aceste dotări, îi dau un 8.5: [rating:8.5]
Alte aspecte de notat
– are 5 stele la NCAP și premiul NCAP Advanced pentru sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) – tehnologie de frânare de urgență bazată pe radar.
– tehnologie Cruise Control.
– buton de start/stop în loc de cheia fizică.
– scanul ultra-reglabil, cu pernă de aer.
Ce i-aș reproșa
– mașina te trage la viteză. Eu conduc preventiv, nu merg peste limita legală, nu-mi place să forțez motorul. Dar la Civic nu se simțea deloc viteza 🙂 Depășeam un TIR pe drum cu o singură bandă, m-am trezit că arăta 132 pe bord. Probabil era limitare la 90, în cel mai bun caz 110. La fel cu autostrada – eu merg relaxat la 130, nu-mi bat capul. Acum erau niște mașini în paralel, chestie care mă irită. Așa că am apăsat un pic pedala și s-a dus…
– cheia wireless o poți rătăci foarte ușor, mai ales la munte și apoi să vezi distracție (mai știm niște cazuri…).
– dacă pleci cu cheia la tine, se încuie automat, ceea ce n-ar fi tocmai ok dacă călătorești cu familia. Mi s-a întâmplat de asemenea să nu vrea să descuie ușile – a trebuit să încui și să descui de trei ori pînă a mers.
– poziția șoferului este destul de jos, iar eu fiind mare intram greu în mașină, mereu cu teama că dau cu capul de tavan, iar la ieșire ștergeam cu bocancii difuzorul de pe ușă. Not nice…
Cam atât.
Preț și nota finală
Modelul testat costa 23.919 euro cu TVA inclusă. Înțeleg că sistemul GPS și multimedia opțional mai adaugă la factură vreo 1.700 de euro. Plus alte opționale, după gust. Nu este cea mai accesibilă mașină, dar raportul calitate/preț recomandă acest model.
Nota 8 [rating:8].
Media finală a acestui model iese 8,6: [rating:8.6]
Galerie foto
[nggallery id=358]
Frumoasa masina. Doua intrebari totusi: are suspensie independenta pe spate sau tot punte ca vechiul model? Saune incalzite fata are, sunt optionale sau nu exista?
Cam atata – oricum motoarele, si aici ma refer la diesel, peste 2 litri, taxele se schimba si sunt mai mari, plus RCA si altele. Per total motorizarile nu sunt dintre cele mai prietenoase cu buzunarul, poate doar cel de 1.4
 
Suspensia pe spate este Multilink http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-link_suspension
Scaunele sunt incalzite la modelul testat, nu stiu la cel de baza. Motorul de 2,2 litri diesel au spus si ei ca are taxe mari, au adus doar cateva asa.
 
In cazul asta, masina chiar merita banii – cat despre fiabilitate – cred ca japonezii fac o treaba buna.
Singurul lucru unde mai au de lucrat este la downsizing – unde nemtii sunt experti.
 
Pacat de spatele oribil…
 
Spatele e singura chestie vizibilă păstrată din design-ul Civic-ului anterior, cel care a avut succes…
 
Dupa 2600 de km cu aceasta masina, pot spune ca sunt incantat. a fost cea mai buna alegere (1,8, hidramata). cat despre interesul strazii pentru ea, este real. e mult mai aratoasa decat clasicele bmw, audi, vw, momentan fitzele romanilor.
 
Clar! Mă bucur că ești de acord 🙂