Sâmbătă dimineață am fost la evenimentul de prezentare pentru modelele Mercedes-Benz CLA 2013 și Clasa E, noul facelift, ocazie cu care am și condus ambele modele, atât pe drum cât și pe traseul amenajat. Ne-am dat cu ele printre jaloane la viteză maximă – experiență faină, se simte din prima focusul pe stabilitate și siguranță, fără a afecta în vreun fel experiența dinamică a cailor putere. O experiență care îmi place la fel de mult precum karting-ul, poate chiar mai mult.

Mercedes-Benz - lansare CLA & clasa E
Mercedes-Benz – lansare CLA & clasa E

Mercedes-Benz CLA 2013

Evenimentul de prezentare, Wild Beauties, este axat pe noul CLA, o berlină compactă care continuă linia sportivă lansată anul trecut de noua Clasa A. Se remarcă imediat design-ul similar al grilei și al farurilor, liniile caroseriei, ba chiar și la interior are elemente similare cu clasa A. Însă dacă A-Klasse vine cu transmisie pe față, noul CLA aduce tracțiunea integrală. Ca impresie generală mi s-a părut mai confortabil noul CLA, mai spațios, dar păstrează dinamica neîntinată. Am citit că este berlina cu cel mai mare coeficient aerodinamic. De asemenea s-a comportat excelent la viteză, stabilă în curbe strânse, fuge foarte tare dacă o calci. Înțeleg că sunt două motorizări la fiecare categorie,  benzină de 1.6 litri sau 2.0 litri și motorină 1.8 litri (200CDI) sau 2.2 litri ( 220 CDI).  Vine cu o nouă cutie automată în șase trepte care poate fi setată pe modurile Eco, Sport sau Manual. Are portbagajul mult mai mare decât Clasa A, dar sunt convins că nu va fi cumpărată din cauza asta 🙂 Prețul de pornire este de la 30.000 de euro cu TVA inclusă. Despre tehnologiile de siguranță și noile inovații incluse în aceste modele vă povestesc la final.

Mercedes Clasa E 2013 - facelift
Mercedes Clasa E 2013 – facelift

Mercedes-Benz Clasa E 2013

Am citit că Daimler a investit o mulțime de bani în face-lift-ul pentru E-Klasse, iar limuzina este acum mai dinamică, mai tânără, iar actualizarea se vede și la interior, are un bord excelent, materiale premium, arată spectaculos. Ca orice produs premium are diverse variante de dotări, motorizări de la 1.8 benzină cu 184 cp, motorină 2.2 litri și 136cp pînă la AMG-ul cu E63 cu 585 de cai și 8 cilindri în V. Aici tracțiunea este pe spate, iar toate elementele sunt “la nivelul următor”, cum îi stă bine limuzinei. Confortul trece la clasa business, suspensiile sunt excelente, motorul mi s-a părut mai puternic și în ciuda dimensiunilor alerga la fel de bine ca noul CLA. Aici însă prețurile pleacă de la 42.000 de euro cu TVA inclusă. Cred că, pentru cei cu bani, versiunea AMG va face toți banii.

Mercedes-Benz C63 AMG
Mercedes-Benz C63 AMG

Mercedes-Benz C63 AMG

Una din demonstrațiile la care am asistat a fost cu C63 AMG. Din păcate nu am apucat nici măcar să vedem cum e scaunul din dreapta. Dar filmul spune tot.

De asemenea, am admirat decapotabila CL500 așa, ca puștii în parcarea de la bloc. Trainerul Mercedes ne-a prezentat câteva din noile tehnologii integrate în mașinuță. Una foarte utilă mi s-a părut deschiderea portbagajului când ai mâinile ocupate. Doar îi tragi un genunchi și (dacă ai cheia în buzunar) se deschide automat – și da, se poate și închide dacă ai luat gențile din spate. La fel mi-a plăcut încuierea / descuierea ușilor doar din gesturi.

Tehnologii de siguranță

Așa cum vă scriam de anul trecut, motoarele Mercedes-Benz sunt deja setate pe standardele Euro 6, deci poluarea a fost redusă la maxim. Sunt mai bine de 10 tehnologii de siguranță. Unele sunt complet noi, altele sunt optimizate pentru diverse situații pe baza testelor și experiențelor practice.

Noile modele încearcă să exprime conceptul “Intelligent Drive”, adică și computerul de bord să participe la anticiparea și prevenirea coliziunilor sau măcar la reducerea impactului sau micșorarea potențialelor pagube. Attention Assist e o chestie care încearcă să evite “secunda de neatenție” care în general este cauza multor accidente. Sistemul detectează semne de oboseală și avertizează șoferul, sonor sau luminos conducătorul. Lane Assist permite și avertizarea prin vibrații în volan, de exemplu dacă mașina a părăsit banda de exemplu, fără intenție. Există chiar și un sistem de frânare activă, mai ales dacă radarele integrate detectează obstacole – mașini în unghiul mort, pietoni în față și așa mai departe. Pre-Safe poate frâna chiar dacă șoferul nu este atent. Collision Prevention avertizează imediat șoferul dacă este prea aproape (sau distanța se micșorează) față de mașina din față. Evident, știe să păstreze distanța față de mașina din față… A fost introdusă tehnologia Bas Plus (la Clasa E) care poate ajusta frâna dacă șoferul nu a apăsat suficient pentru a evita coliziunea. Sau ia măsuri dacă senzorii prevăd un impact din spate, dacă mașina care vine se apropie prea repede și anticipează coliziunea (frânează, ridică tetierele, strânge centura). Capota mașinii a fost redesenată și are un sistem de prevenire a coliziunilor cu pietonii, care nu mai ajung pe parbriz. Sistemul multimedia de la Mercedes permite chiar setarea unui apel de urgență în cazul accidentului (să zicem, dacă șoferul e inconștient…).

Galerie foto

Dragomir (OLD)

Contul vechi (my old account).

Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Pot fi contactat pe email [email protected] și telefon 0769.066.003.