Încep de la un exemplu banal, o firmă cu doi angajaţi, pe creşterea din ultimii ani oamenii şi-au luat o maşină de fiţe, să spunem una de 30.00o de euro, evident în leasing. Suma totală care trebuie returnată prin leasing să zicem că e cu tot cu dobânzi vreo 45.000 de euro, aşa fără să calculăm precis, e doar un exemplu.

Acum vine criza, se taie contracte, oamenii ajung la minima rezistenţă şi decid să returneze maşina firmei de leasing. Au plătit deja 5.500 de euro avans şi rate să zicem de 12.000 de euro.

Acum vin eu cu teoria: dacă ai returnat maşina firma n-ar trebui să îţi dea înapoi toţi aceşti bani plătiţi deja? Ei unde se duc la ce se încadrează? Am plătit o maşină şi nu o mai am, dă banu’ înapoi!

(!) Video review A20e - apasă play 😉

Da de unde: Aproximativ 80-90% din clienţii care au returnat masini la firmele de leasing sunt acţionaţi în judecată tot de aceste instituţii. Specialişti citaţi de NewsIn vorbesc despre “pierderi care constau în diferenţa dintre valoarea de piaţă a maşinii, valoarea ratelor restante, precum şi alte taxe şi costuri aferente”…

Deci oameni buni, returnarea maşinilor e o capcană care va ajunge să vă coste mai mult decât ratele normale. Firma de leasing va cere cei 45.000 de euro pînă la ultimul bănuţ, dacă nu va face executarea firmei / persoanei implicate.

Mie mi se pare o practică de recuperatori, de criminalitate financiară. Dar sigur, cine sunt eu să comentez?

Dragomir (OLD)

Contul vechi (my old account).

Am fost ziarist timp de 15 ani, ultimii zece ani i-am petrecut în domeniul IT. Din 2010 sunt blogger profesionist, în principal pe Computerblog.

Mă găsiți de asemenea pe Youtube cu un canal în care vorbim despre telefoane, aplicații și jocuri.

Am lucrat printre altele pentru ZF.ro, Descopera.ro, Go4IT.ro, Jurnalul.ro, PlayTech.ro, Zonait.tv și multe alte site-uri, ziare, săptămânale sau reviste.

Pot fi contactat pe email [email protected] și telefon 0769.066.003.