Conceptul de mașină electrică Sony Vision-S prezentat la CES 2020 a fost actualizat anul acesta (VISION-S 02). Sony a început testarea sa pe drumurile publice din Europa și a demarat teste pentru asigurarea securității și a unei experiențe optime de utilizare oferită de tehnologiile imagistice și de detectare instalate. Au făcut și teste dedicate evaluării funcționării interfeței. În aprilie 2021, Sony a început testele de conducere bazate pe tehnologia 5G și va continua să aplice tehnologiile revoluționare dezvoltate pentru a oferi noi experiențe în domeniul mobilității, care se află într-o fază de tranziție către vehiculele electrice (EV).
Sony VISION-S 02
Sony are în vedere extinderea planurilor pe zona auto și intră într-o nouă fază a dezvoltării conceptului. Sistemul a fost gândit s ăo experiență de condus sigură prin recunoașterea și analizarea mediului înconjurător, în timp real. Utilizează senzorii instalați 360 de grade în jurul vehiculului. Aceștia sunt senzori de înaltă sensibilitate, de înaltă rezoluție, senzori de imagine CMOS cu interval dinamic larg, dar și senzori LiDAR care percep foarte exact spațiul tridimensional. În plus, sistemul îi oferă șoferului o interacțiune intuitivă, în combinație cu sistemul de sunet al vehicului și cu sistemul HMI. Acesta va putea aprecia corect starea mediului înconjurător, precum prezența vehiculelor aflate în misiuni de urgență, chiar și din interiorul mașinii.
Senzori Time-of-Flight (ToF) sunt utilizați pentru a asigura funcțiile de monitorizare pentru autentificarea șoferului și pentru supravegherea pasagerilor. Aceștia suportă gesturi intuitive și comenzi vocale care au scopul de a crește utilizabilitatea interfeței mașinii. În plus, pentru a oferi un mediu care să fie potrivit preferințelor fiecărui utilizator, vehiculul va include o nouă funcție ce le va permite acestora să personalizeze tema display-ului și sunetele de accelerare și încetinire pe care le emite vehiculul.
Setările vehiculului, încuietorile și setările utilizatorului pot fi sincronizate prin conectarea vehiculului la cloud, folosind comunicațiile mobile, inclusiv comunicațiile prin 5G, standard ce oferă latență scăzută, capacitate mare a rețelei și viteze foarte mari de transfer al datelor. În plus, din moment ce actualizările sunt redate în interiorul vehiculului over the air (OTA), sunt posibile asigurarea securității și dezvoltări ulterioare care să aducă în mod constant valoare adăugată.
Folosind tehnologiile dezvoltate de Sony și cunoștințele din domeniul tehnologiilor comunicațiilor, dar și tehnicile de securitate cultivate prin dezvoltarea de smartphone-uri, Sony consideră gestionarea la distanță ca pe o tehnologie importantă, care precede era condusului autonom. Pentru asta, Sony a realizat experimente în ceea ce privește experiența de condus. Au folosit o conexiune 5G între Japonia și Germania și lucrează, alături de partenerii săi, la atingerea unei transmisii cu latență redusă (video și semnale de control) și a unui control comunicațional (monitorizare și anticipare), prin intermediul sistemul de telematică instalat pe prototipul VISION-S 01.
Boxele integrate în scaune formează un câmp de sunet tridimensional. Serviciul de streaming compatibil „360 Reality Audio”, oferă o experiență muzicală imersivă. În plus, pentru a oferi o experiență de vizionare de filme de înaltă calitate, VISION-S include serviciul digital integrat „BRAVIA CORE pentru VISION-S”. Serviciul permite redarea video comună sau individuală, atât pe ecranul frontal panoramic, cât și pe display-urile aflate pe spatele scaunelor din față.
Pentru a extinde și mai mult posibilitățile de divertisment în interiorul vehiculului, capabilitățile de gaming au fost dezvoltate, oferind posibilitatea de a juca titluri PlayStation, printr-o conexiune de la distanță cu consola de acasă, adițional față de jocurile prin cloud streaming. Să sperăm că nu pe ecranul șoferului, ca la Tesla.
Sony va înființa în primăvara anului 2022 o nouă companie sub numele „Sony Mobility Inc.”, prin intermediul căreia intenționează să exploreze intrarea pe piața vehiculelor electrice.
Noua companie va avea scopul de a folosi cât mai bine inteligența artificială (AI) și tehnologiile robotice. Prin intermediul VISION-S, alături de robotul autonom pentru divertisment aibo și de drona Airpeak, Sony va continua să urmărească generarea de valoare în diverse domenii.
Sursa foto & info: Sony
Dacă sa ajuns ca firmele producătoare de produse electronice, în această speță, Sony, să producă autoturisme, înseamnă că se îndreaptă spre faliment iar cu banii împrumutați și ce mai au, încearcă să producă autoturisme, când tu folosești paneluri de la Samsung și componente de la alți producători, ne mai brevetand nimic pe specialitatea ta…. e faliment pe față.
Copiază de la: Reni, Dacia, comandând de la producători chinezi de mașini electrice, la care atașează sigla Sony…
A fost odată Panasonic, în curând se v-a alătura și Sony!
 
Păi au văzut această nouă piață ca o șansă să se relanseze. După cum știi nu prea stau bine pe electronice, poate doar pe TV cât de cât. Și audio boxe, căști. În rest au avut noroc cu filmele și jocurile 😉
 
Peste vreo 10 ani va produce și Danone mașini electrice 😃
 
😂