După o zi plină, marcată de un concurs de gătit mai tare decât „Masterchef”, organizat de Calif, începem ziua a doua cu prezentări ale companiilor care au diverse proiecte în social media. Bogdan Drăgotoiu de la TNT ne-a povestit câteva dintre realizările lui din cursul acestui an și a anunțat o nouă inițiativă: „Secret Santa”, produsele fiind transportate gratuit de TNT.

Radu Tanase, Calif
Radu Tanase, Calif

Radu de la Calif ne-a povestit despre inițiativele lanțului de preparate orientale, iar acum au avut altă idee, să preia preparatele realizate de bloggeri la Pîrăul Rece și să le introducă în meniu.

Alexandru de la Shoppy vorbește despre aplicația lor, un fel de Instagram pentru promovarea de produse și locații, prin care poți câștiga diverse beneficii dacă pui fotografii bune cu acestea. Este un fel de incentive marketing, aplicația e similară Instagram, dar aici nu primești doar like-uri, ci și discount-uri. Shoppy postează însă imaginile făcute direct pe wall-ul Facebook al fiecărui client. De-asta companiile înțeleg foarte ușor modelul lor de business.

Anca Nuță de la Unicredit vorbește despre content marketing, despre ideea de a genera conținut pentru utilizator, nu doar de a cere like-uri și nu doar a plăti media. Face o paralelă între campania lui Barak Obama și cea a lui Klaus Iohannis, care a reușit să strângă prin conținut oameni din comunitățile Facebook care erau anti-politică și contra polticienilor „șmecheri”. Unicredit vrea să realizeze o platformă de conținut care să integreze știri și articole financiare care să fie utile clienților, va fi lansată în cursul anului viitor.

Cezar Garbea de la Jack Daniels vorbește despre „storytelling”, despre poveștile pe care e poate genera un brand pentru a comunica mai departe valorile sale. Este tot un contet marketing.

Cristian Munteanu, fondator Qalendra, a avut o prezentare excelentă despre viteza cu care se schimbă tehnologia și despre industrii și corporații care par eterne dar sunt depășite rapid de start-up-uri care reinventează modul de funcționare. Cu prezentarea lui s-a încheiat prima parte a sesiunii 1.
biz sms

Despre erori de argumentare

Radu Atanasiu de la Maastricht School of Management vorbeșe despre întrebări capcană și erori de argumentare, despre gândirea critică. Exemplele lui sunt inclusiv din advertising, dar și din politică, în discuțiile de cuplu sau cu părinții. Erorile de argumentare se pot discuta dacă oamenii sunt deschiși la discuție. „Tu ești așa și pe dincolo, deci nu ai dreptate”. Sau „Lasă data trecută ai făcut așa, deci sigur și de data asta”.

Generalizări și altele – „de ce îl vorbești de rău pe X? E o melodie bună pentru că are 700.000 de vizualizări”. Toată lumea dă șpagă, toată lumea scuipă pe jos. De ce mă oprești pe mine, toată lumea merge cu 120 km/h.

X este ridicol, deci ceea ce spune el nici măcar nu merită luat în seamnă.

Exercițiul practic

Ca de obicei, în tabăra social media am avut de rezolvat și probleme concrete. Este un exercițiu practic, pe echipe, unde oameni din agenții, din companii și bloggerii lucrează împreună pentru a rezolva campanii social media ale unor branduri, situații de criză care pot apărea sau situații concrete de a crește vânzările sau … like-urile pe Facebook. Se realizează o prezentare cât mai reală a rezolvărilor și cu estimări de buget, activări și alte idei inedite.

Au fost șase echipe de data asta care au lucrat din plin la acest exercițiu.