Se apropie Black Friday la eMAG, iar retailerul a detaliat planurile și pregătirile pentru anul acesta. Ziua de Black Friday aduce vânzări de nivelul comerțului offline, deși la modul anul ecommerce rămâne 10-11% din total.
Vineri, 8 noiembrie este Black Friday la eMAG în România. Data este devansată pentru a putea livra produsele înainte de minivacanța de 1 decembrie. Pe 15 noiembrie fac similar în Bulgaria și Ungaria.
Unul din trei români cumpără de Black Friday pentru că este „o afacere bună”, spune Tudor Manea, CEO Grup eMAG. Iar 1 din 4 români cumpără de Black Friday cadourile de Crăciun.
Intenția de cumpărare de Black Friday a crescut anul acesta la 58% față de 53% anul trecut.
Oamenii vor televizoare, electrocasnice, cosmetice, produse pentru casă și decorațiuni. Cumpără mai multe produse decât electronicele obișnuite.
Peste 3 milioane de produse vor fi la preț redus. In ziua de Black Friday for fi produse la „cel mai bun preț din an”. Peste 1,5 milioane de produse vor fi pe platformă la cel mai redus nivel din an.
Anul acesta Genius va costa 69 de lei, spune Irina Pencea, General Manager eMAG România și Senior VP eMAG Bulgaria și Ungaria. Va aduce vouchere de 150 de lei plus un voucher Fashion Days. Asta pentru clienții noi. Pentru cei existenți va fi altă ofertă.
Căutare semantică pe eMAG: să înțeleagă mai bine produsele căutate și să ofere sugestii mai bune. Căutarea cu poze este de asemenea implementată pe platformă zilele acestea. Căutarea cu ajutorul inteligenței artificiale (AI).
Sistemul robotizat din depozitul eMAG a fost extins cu un sistem automat de ambalare. Poate face 750 de pachete prea oră. Se pot transporta mai ușor, fără mașini goale sau „umplute cu aer”.
Oferte de Black Friday
Voucherele de reducere la bilete de avion revin pe eMAG. Până la 72% reduceri la cazare in România. Vor fi mașini la ofertă, carne de porc ai mezeluri, dar și aur.
Așteptări: peste 800 de milioane de lei vânzări le zi. Livrarea produselor până pe 23 noiembrie.
Rămâne valabil: Black Friday începe în aplicație. Cam 85% din comenzi de pe mobil.
Peste 60% din comenzi vor fi lansate la Easybox. Dacă salvezi un card, se post face comenzi în rate prin MyWallet. În prezent, eMAG înregistrează un număr de 2,5 milioane de clienţi fideli, care plătesc diverse produse prin rate fără dobândă. Ei primesc toți diverse sume prin soluția de finanțare în rate MyWallet.
Scenariile pentru anul viitor depind de măsurile care vor fi luate de autorități pe piața locală. Există planuri pentru varianta creșterii taxelor/impozitelor, dar vom vedea ce se concretizează.
eMAG nu vrea să extindă investițiile în magazine offline. Oferta de produse este mai mică și costurile sunt mai mari.
eMAG ia în calcul extinderea în Republica Moldova, dar nu este clar dacă va fi gata anul viitor sau în 2026.