Astăzi am fost la evenimentul Flanco, întâlnire cu CEO-ul Dragoș Sârbu și directorul de marketing Radu Bătrânu, am aflat despre evoluția companiei în 2015 și planurile din 2016. Gigantul retail își bazează în continuare strategia pe deschiderea de noi magazine fizice, dar și online-ul începe să conteze, cu un vârf estimat la 20% din vânzări în 2016.
Oficialii companiei au început într-o notă pozitivă, apreciind evoluțiile bune din ultima perioadă și anunțând creștere pe linie în 2016. Anul trecut a fost un an „foarte intens”, Flanco a avut de rezolvat probleme semnalate în 2014, dar piața a crescut și a avut loc și ieșirea de pe piață a rivalului Domo. Climantul economic a fost foarte bun, consumul a crescut, iar vânzările companiei reflectă acest lucru, au spus oficialii Flanco.
De asemenea, conform studiilor Flanco, oamenii consideră că s-a depășit perioada de criză, nu se mai tem că vor rămâne fără joburi, astfel că aleg să cheltuie mai mult decât înainte. Cresc anumite zone de produse, mai deosebite, precum mașini de spălat cu capacitate peste 7kg, uscătoare de rufe, frigiderele no-frost. Nu e vorba doar de volum, ci și de alegerea unor produse mai bune. A doua categorie de produse care crește sunt electrocasnice mici, genul aspiratoare, dar crește puternic zona de telecom, terminalele smartphone sunt vedeta și aici. Modelele cu diagonală mare se vând mai bine, iar prețurile medii scad accentuat. Televizoarele continuă să se vândă foarte bine, dar susținut de accesibilitatea tehnologiei, prețurile fiind de asemenea pe trend scăzător.
Dezvoltarea Flanco merge în continuare pe deschiderea de magazine noi, iar acum sunt câteva tendințe: mall-urile noi și moderne sunt mai atractive și vânzările merg bine, dar centrele comerciale vechi, chiar actualizate, nu merg foarte bine. Pe de altă parte, există și o tendință de relansare a vânzărilor la magazine de proximitate, mai mici, care să fie aproape de consumator. În special în orașele mai mici, unde se va continua această linie de dezvoltare.
Anul 2015 a fost încheiat cu vânzări de 777 milioane de lei, creșterea fiind de 17 procente, cel mai bun an din istorie, conform lui Dragoș Sîrbu. S-a încheiat anul cu 100 de magazine, azi sunt deja 104, iar la finalul săptămânii vor fi 106. Creșterea prevăzută pentru 2016 este de 20%, datorită ieșirii Domo și a climatului economic pozitiv. S-a vorbit despre poziționare, despre orientarea spre servicii, despre targetarea tinerilor. De asemenea, oficialii Flanco au vorbit despre social media și proiectele făcute, deși nu prea i-am văzut.