Innovation Lab 2.0, evenimentul pentru tinerii dezvoltatori software susținut de Orange, s-a încheiat aseară cu anunțarea câștigătorilor. Am urmărit această competiție de la primul hackaton și apoi la prima prezentare a proiectelor. Julien Ducarroz, CCO Orange Romania, a anunțat aseară că aplicațiile vor fi prezentate și la Summer Well Festival 2014, la domeniul Stirbey, eveniment la care va fi și un demo al rețelei 4G Orange.

Julien Ducarroz,COO Orange
Julien Ducarroz,COO Orange

 

Julien Ducarroz a fost de altfel unul dintre susținătorii activi ai evenimentului, s-a implicat în organizare și a fost membru al juriului. Pe lângă el, din panelul competiției au făcut parte Mirela Bosoi (Head of Brand & Communication Orange), Oana Viciu (Senior Marketing Manager Microsoft România), Cristian Udrescu (Business Advisor Trend Consult Group), Alexandru Lăpuşan (Fondator Zitec), Cristian Olăraşu (Fondator Early), Teodor Ceauşu (Country Manager IXIA) și alți specialiști din domeniu..

Ieri, am văzut aplicații funcționale și prezentări profesioniste. Am descoperit și noi proiecte care au fost dezvoltate în ediția de la Cluj. Punctul culminant al programului de pre-accelerare Innovation Labs, Demo Day, a avut loc pe 19 mai, la Howard Johnson Grand Plaza. Echipele de studenți și tineri antreprenori au venit la pitch-ul final în căutare de “angels”:  finanțatori, păzitori, utilizatori sau … admiratori.

Marii câștigători ai competiției au fost:

– Musicmaster a primit titlul “Best Pitch”. Este o aplicație pentru pasionații de chitară și muzică și permite realizarea de lecții virtuale și monetizarea lor.

– Lifebox a primit titlult “Best Product”. Este o aplicație care schimbă modul de sharing pentru fotografii, pentru tinerii pasionați de fotografie care vor să împărtășească imaginile doar cu grupul lor de prieteni.

– Openmind a primit titlul “Best Business”. Este o aplicație pentru retail care a avut cea mai serioasă prezentare, este genul de retail analytics care se bazează pe o rețea WiFi pentru a analiza comportamentul cumpărătorilor în magazin. Astfel proprietarii pot targeta mai bine consumatorii știind foarte bine ce fac ei și ce preferă.

Radu Georgescu, antreprenor
Radu Georgescu, antreprenor

 

Prezent la eveniment, cel mai de succes antreprenor român, Radu Georgescu , le-a spus tineilor că ” ideea nu contează, ci implementarea acesteia face diferența”. El a spus că are zeci de idei noi și inovatoare în fiecare zi, dar nu se pot implementa toate. “Ideile se fură imediat, importanta e realizarea lor”, mai exact modul în care te poți diferenția de competiție.

Am revăzut aseară multe dintre prezentările de la primele două ediții, dar și câteva idei noi.

Mi-a plăcut în mod special SpotTune, o aplicație care optimizează Android și automatizează diverse task-uri să nu le mai faci manual. De exemplu chestia cu setat pe Silent noaptea o pune și o scoate automat. Sau conectarea la WiFi acasă, dupa care pe drum dezactiveaza WiFi, îl activează automat la birou. Ce să zic, promit să o testez și revin. Ca idee mi-a plăcut.

Mi-a mai rămas în cap Clamber, o  rețea socială care reunește oamenii după hobby-uri și locație. De exemplu vreau să joc basket în apropiere, deschid aplicația și găsesc unde mai sunt membri care joacă, aproape de mine… Interesant .

Stumbl4Food mi s-a părut de notat. Au o bază de date cu meniuri colectate de la 42 restaurante, 2213 elemente din meniu. De asemenea iau de la USDA baza de date nutriționale – informații despre  calorii. Folosesc algoritmi de combinare pentru creearea de meniuri low-calry sau meniuri pentru profile speciale (fără gluten, pentru diverse vârste, pentru culturism și alte segmentări).

De asemenea, de urmărit este JobLink, o aplicație HR care analizează un potențial candidat prin prisma activităților lui din social media.

 

Galerie foto