Am fost ieri pe Arena Națională la lansarea Oppo Reno8 Pro 5G. Compania chineză a semnat un parteneriat cu UEFA un parteneriat pe doi ani pentru a face brandul mai vizibil. Ambasadorul local va fi Ilie Dumitrescu. Oppo a prezentat și un studiu privind utilizarea smartphone, mulți conaționali se uită la fotbal și alte competiții sportive direct pe telefon.

Oppo Reno8 Pro 5G

Oppo Reno8 Pro 5G

Cei de la Oppo nu s-au gândit să trimită telefonul pentru review. Oppo Reno8 Pro 5G este lansat global din iulie 2022, după ce anterior fusese lansat în China. Ca aspect este un mix între Oppo Find X5 Pro și iPhone. Are marginile plate, metalice și pe partea frontală observi mai târziu că nu are notch. Pe spate însă modulul foto este aranjat în stilul Find X5, doar că acum sunt lentile mai mari ca dimensiune, iar tot modulul pare mai masiv.

Este un telefon 5G ce rulează Android 12 cu interfața ColorOS 12.1. Pe spate sunt trei camere foto, dar numai una de 50 de megapixeli. A doua este de 8 megapixeli ultrawide și are un senzor de 2 megapixeli pentru a bifa în listă că sunt trei. Fără zoom optic, fără stabilizare optică pentru camere. Acumulatorul are o capacitate de 4.500 mAh și se încarcă cu 80W. Dispune de un ecran AMOLED, 6.7 inch FHD+, cu rata de refresh de 120Hz, HDR10+. Sticla este protejată cu Gorilla Glass 5.

Este interesant de testat pentru că are procesor MediaTek Dimensity 8100-Max. Se pare că e o versiune mult îmbunătățită față de 8100.

Studiu privind utilizarea smartphone

Aproape jumătate dintre români urmăresc sport, meciuri și competiții sportive pe smartphone, iar 6 din 10 români se uită la fotbal pe telefonul mobil, potrivit unui sondaj realizat de OPPO pe un eșantion relevant național de 1.376 de respondenți. Circa 35% dintre români au văzut deja peste 10 meciuri de fotbal pe smartphone, în acest an. Între sporturile urmărite, după Fotbal, cu 60%, urmează Formula 1, cu 13,4%, Handbal, cu 8,4%, Snooker, cu 3,88% și Baschet, cu 3,07%.

Popularitatea consumului de conținut sportiv pe telefon este confirmată, în studiul OPPO, și de faptul că o treime dintre respondenți folosește smartphone-ul pentru a urmări sport în direct de 2-3 ori pe săptămână, un sfert – săptămânal, iar 16% – de 2-3 ori pe lună. Dacă 28,2% dintre români se uită la competiții sportive pe smartphone între 1,5 și 2 ore neîntrerupt, 18% depășesc chiar două ore de consum de conținut sportiv, fără pauză. Două treimi din respondenți se uită la sport pe smartphone în weekend, aproape 60% urmăresc competițiile acasă, urmați, cu puțin peste 20%, de cei care se uită la sport în transportul public, și cu 20% de cei care urmăresc meciurile în oraș.